ja det finns en regel och det är max 6st akvarium om du ska följa djurskyddslagen men det är bara att fylla på och hoppas att hyresvärden gilla det om det springer läck
Troffetråden 2007 - del1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av bmwpowerja det finns en regel och det är max 6st akvarium om du ska följa djurskyddslagen men det är bara att fylla på och hoppas att hyresvärden gilla det om det springer läck
Det är väl ingen som kan tala om hur många kar får ha hemma se bara till att försäkringsbolaget täcker ev olyckor.Står det inte i hyreskontraktet att du inte får ha ett visst antal akvarier är det ju bara att köra på.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueJa ett 50-tal ikola skulle nog inte skada i ett 720 men det är ju inte gratis, sålde förresten lite ikola till håvmästarna för 2 månader sedan. Ang hur många akvarium man får ha ska du nog prata med fastighetsägaren eller försäkringsbolaget om. Att du inte skaffar en lokal istället, det blir ju svindyrt med allt det där hemma. I min lokal på 15kvm ingår vatten o el och jag betalar inte mer än ca 300kr/mån.
mvh/ BBTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJag är fortfarande lite besviken över att ha mist mina Kiriza på grund av soten. .....Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Ursprungligen postat av PeriklesFörlorade du alla 25? Använder du inte medicin t.ex Flagyl/Aquamor eller Octozin/Aquamor när du får soten? Jag brukar inte förlora mer än ett par stycken när mina fiskar drabbas.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJodå jag medicinerade! Men det var för sent jag hade varit bortrest några dagar när det hände och kunde därför inte medicinera i tid.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Ursprungligen postat av medionDjurskyddsmyndigheten kommer ju att läggas ner om jag inte minns fel?
Det är väl ingen som kan tala om hur många kar får ha hemma se bara till att försäkringsbolaget täcker ev olyckor.Står det inte i hyreskontraktet att du inte får ha ett visst antal akvarier är det ju bara att köra på.Kommentar
-
Jag har sett vid flera tilfällen att Ikola nämns som Brichardi. Är det någon som närmare vet om den tillhör det?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJag har sett vid flera tilfällen att Ikola nämns som Brichardi. Är det någon som närmare vet om den tillhör det?Och så är det.
/JKommentar
-
-
Jag har nu fått hem mina Ikola det var 23 stycken och jag satte dom i mitt 720 där det går Tre par cylindricus, två par caudopunctatus och två par calliurus. Jag undrar om skulle kunna ha i en grupp troffar till? Jag tycker det ser lite tomt ut för tillfället. Skulle man i så fall kunna ha i en grupp från red-varianterna?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJag har sett vid flera tilfällen att Ikola nämns som Brichardi. Är det någon som närmare vet om den tillhör det?Kommentar
-
Tropheus sp. Ikola
Affärer kallar dem för bland annat:
kejsarmoorii
Brichardi Ikola
Kejsare
som vanligt är det butikerna som sätter fel namn på fisken./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijannenej är det sant, det var det första positiva jag har hört sen alliansen fick mandat att bestämma hur det ska se ut här i sverige politiskt sett.mvh janne
Ja dom ska stängas ner.
Kommentar
Kommentar