om du dessutom har ett Actinic rör så tror ja att speciellt Katongans vackra men lite mer subtila färg kommer fram, har själv haft dom så ja vet att dom är mkt granna..
Troffetråden 2007 - del1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Ursprungligen postat av Matz KarlsénTjenare alla Troffevänner. Jag har ett 720 med 23 Ikola och skulle vilja ha en grupp till i det karet. Förmodligen blir det en moori. Nu till min fråga hur skall jag göra när jag sätter till den nya gruppen. Jag har hört att man kan möblera om i karet för att alla skall behöva ta nya revir. Det blir till sommaren som jag skall göra det och tänkte att den nya gruppen skall bestå av cirka 25 individer. Det blir inte för trångt i mitt kar då?Kommentar
-
Ursprungligen postat av KjelleMenar du att du både sätter upp ett nytt akvarium o stoppar i fisk inom några dygn?
Bakteriefloran sitter inte i glasrutorna.
*edit*
Skulle dock väntat några dagar då det gäller troffar och så många.Mvh
RobinKommentar
-
Ang. sand så använder jag råda och chinchillasand till mina troffar o sandlekare. Sånt där korallkross ser inte naturligt ut och jag tycker personligen bara sånt förstör helheten. Överväg något biotopriktigt robger.
Mvh/ BBKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzFinns väl ingen anledning att möblera om dom bryr sig bara om artfränder gör intrång på på sitt revir (om du nu inte väljer en allt för lik grupp som tex kiriza eller pemba)
nja dom behöver inte vara allt för lika för att dom ska vara aggresiva mot varandra. så det kan vara en bra ide att möblera om innan.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueAng. sand så använder jag råda och chinchillasand till mina troffar o sandlekare. Sånt där korallkross ser inte naturligt ut och jag tycker personligen bara sånt förstör helheten. Överväg något biotopriktigt robger.
Mvh/ BB
Vill man ha biotopriktigt ska man gå till närmaste sandstrand och gräva upp några hinkar av sanden som ligger i vattnet. Vad lagen säger om det är en annan sak.Mvh
RobinKommentar
-
Det är mer biotopriktigt än krossade koraller iaf Robin : ) men du har en poäng i vad du säger.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueDet är mer biotopriktigt än krossade koraller iaf Robin : ) men du har en poäng i vad du säger.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinFör att snacka lite sand i troffetråden så tänkte jag faktiskt köra med ganska fin korallsand till mina sandciklider. Tycker inte att någon annan sand gör sig så bra i ett sånt kar. Vill heller inte att sanden ska blåsa bort pga pumpkapaciteten.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobinFör att snacka lite sand i troffetråden så tänkte jag faktiskt köra med ganska fin korallsand till mina sandciklider. Tycker inte att någon annan sand gör sig så bra i ett sånt kar. Vill heller inte att sanden ska blåsa bort pga pumpkapaciteten.Kommentar
-
Jag menar såklart sånt där vitt ciklidgrus...
Ursprungligen postat av Falköping AndreasOm du vill ha sådan pumpkapasitet så att vanligt ciklidgrus flyttar sig ja då ska du nog inte ha sandciklider alls då du missat en viktig del i det där med sandciklider.Mvh
RobinKommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_Knja dom behöver inte vara allt för lika för att dom ska vara aggresiva mot varandra. så det kan vara en bra ide att möblera om innan.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzär dom agresiva mot varandra så är bör väl risken för korsingar vara rätt stor?
Börjar kärlek alltid med bråk?Mvh
RobinKommentar
-
Aggresivitet tyder på ett intresse för varandra, dvs en konkurrenssituation. Jag tror det är detta Tezz är ute efter?mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
Kommentar