Ursprungligen postat av Falköping Andreas
Troffetråden 2007 - del1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Beror nog lite på hur mycket jag skulle ta för fiskarn. Tänkte ut tre senarion.
1 är det till en affär så blir man tvungen att gå ner lite i pris har kollat lite på pris listor osv som affärer får. Dom billigaste tror jag har varit runt 60kr/st och det var dubbar som det inte stod något lokalitet på (kan hända att jag har sett någon gång billigare när nån grosist har sålt ut). Så för att få sälja måste man ju ligga runt vad affären betalar för dom.
2 Privat till någon som jag inte känner bra. ja då skulle priset nog vara runt 100 som Tezz är inne på vilket jag absolut inte tycker är över kurs om det är en fin grupp (sen så beror det ju även själv klart på vilken sort det är men för dom lite vanligare tycker jag att det är ganska lämpligt)
3. Jag känner personen och vet att dom kommer till en person som kan ta hand om dom ja då är då jag inte helt omöjlig med priset om jag säger så.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzDu kanske skulle kolla vad en butik tar för en ikola i det skicket och jag har fått mail från flera intresserade som vill köpa grupper
Jag gav själv 100kr st för dom privat villket jag ej tycker va dyrt för fiskar i så fint skick
Sen kommere jag dock ej häller ta något överpris utan det jag mest är intresserad av är att köparen vet hur dom skall skötas och att dom inte hamnar hoss någon som stressar ihjäl dom och skyller på tropheus sjukan o bukvattensot utan någon som är rädd om dom och uppskattar dom375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Ursprungligen postat av classemen du får se den visa vad den tycker om sin fiskarna så klart.. men jag kan inte göra med det så klart.. försök med det så klart sälja på den internet så den visa vacker fiskar. vad har du för fiskar den vilka märke så viktigt o visa på bild o mail.. tack så mkt. och lycka till..Kommentar
-
Roligt kar med troffar. snygga stenarAkvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbakaKommentar
-
Vad ger du dem för mat Tezz? Har för mig att du skrivit spirulina tidigare och då kommer de tappa den fina gula färgen de har nu.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueVad ger du dem för mat Tezz? Har för mig att du skrivit spirulina tidigare och då kommer de tappa den fina gula färgen de har nu.
Det är det fodret som Peter på akvarium ronneby gett dom och rekomenderat han har ju en del erfarenhet och kunnande innom områdetKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzTror du det dom har ju bilvit så gula med samma mat så det tycker jag låter lite konstigt
Det är det fodret som Peter på akvarium ronneby gett dom och rekomenderat han har ju en del erfarenhet och kunnande innom områdetKommentar
-
Ursprungligen postat av blackenedAtt dom är så gula har nog mer med kvaliteten att göra. Fortsätter du mata med de flingorna så gissar jag att det gula mattas med åren. Du vill väl att dom ska vara lika fina om 3-4 år? Då behöver dom ett foder med bättre sammansättning, typ räkmix eller NLS.
Ta gärna och visa bilder på ikolor med bättre färg som äter nls eller förklara varför ett foder som gett dom så fina färger skulle göra dom matta i färgen
Sen tycker ja inte att man ska förespråka ett foder som funnits så kort tid det finns ju inga beläg för att fisken skulle vara fin om 3-4år då det bara sålts i ca 6månKommentar
-
Tror de kommer mattats ganska mycket när du ger dem spirulinan. Men det är ju bara upp till bevis om ett år eller så.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueTror de kommer mattats ganska mycket när du ger dem spirulinan. Men det är ju bara upp till bevis om ett år eller så.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzja men dom har ju alltid fått den maten sen kan jag inte förstå hur du kan säga att nls skulle vara bättre
Ta gärna och visa bilder på ikolor med bättre färg som äter nls eller förklara varför ett foder som gett dom så fina färger skulle göra dom matta i färgen
Sen tycker ja inte att man ska förespråka ett foder som funnits så kort tid det finns ju inga beläg för att fisken skulle vara fin om 3-4år då det bara sålts i ca 6månKommentar
-
Glömde nämna det, men jag tror inte att det är något fel på grundreceptet på Tropicals flingor, tvärtom, men däremot verkar tropheus vara känsliga mot överdos av spirulina och 36% är verkligen en del.Kommentar
-
Ursprungligen postat av blackenedGlömde nämna det, men jag tror inte att det är något fel på grundreceptet på Tropicals flingor, tvärtom, men däremot verkar tropheus vara känsliga mot överdos av spirulina och 36% är verkligen en del.Kommentar
-
Tveksamt eftersom det går bra än så länge MEN om jag fick en känsla av att deras lyster börjar avta lite så skulle jag inte tveka en sekund att byta. Var uppmärksam bara, fast det är du säkert redan.Kommentar
Kommentar