Jag har beställt 18 VF chimbi och 25 Kiriza som skall gå i mitt 720. Hur tror ni den kombinationen skulle fungera. Skall man ha sten i akvariet från början eller låta det vara tomt från sten till en början.
Troffetråden 2007 - del1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJag har beställt 18 VF chimbi och 25 Kiriza som skall gå i mitt 720. Hur tror ni den kombinationen skulle fungera. Skall man ha sten i akvariet från början eller låta det vara tomt från sten till en början.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzFör att dom är mycket känsligare mot stress
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_Kblir ju ingen större skilnad mot för om dom får åka bilKommentar
-
-
Agressioner
Jag har en fråga kring det här med aggressioner mellan troffar.
En ingrediens i receptet på en lyckat troffegrupp är att ha många, ex två dussin i ett 375L, för att sprida ut aggressionerna i gruppen.
Vilka är det då som är aggressiva, är det hannarna eller även honorna?
Om det är hannarna som är "problemet" och man startar med en grupp ungdjur där man inte kan se könsskillnader, kanske slutresultatet blir 12 hannar och 12 honor och då behövs en större grupp, så att inte de/den dominanta hannen kan rikta in sig på en enskild individ.
Om ovan är sant, kan en grupp där det finns en hanne och ex 8 honor (man köper alltså en grupp där man kan se könsskillnaderna) fungera bra som totalt innehåll i ett 375L ??Kommentar
-
Ursprungligen postat av popetoterorJag har en fråga kring det här med aggressioner mellan troffar.
En ingrediens i receptet på en lyckat troffegrupp är att ha många, ex två dussin i ett 375L, för att sprida ut aggressionerna i gruppen.
Vilka är det då som är aggressiva, är det hannarna eller även honorna?
Om det är hannarna som är "problemet" och man startar med en grupp ungdjur där man inte kan se könsskillnader, kanske slutresultatet blir 12 hannar och 12 honor och då behövs en större grupp, så att inte de/den dominanta hannen kan rikta in sig på en enskild individ.
Om ovan är sant, kan en grupp där det finns en hanne och ex 8 honor (man köper alltså en grupp där man kan se könsskillnaderna) fungera bra som totalt innehåll i ett 375L ??Kommentar
-
Angående fördelning så tycker jag 50/50 är att föredra. Tror oftast att det är en eller ett par ensamma hanar som flippar ur och slår ihjäl en grupp. Har aldrig hänt med mina grupper och då har jag 50/50 fördelning. 75/25 har jag visserligen på mina dubbar och det funkar oxå. har ganska lite inredning i mina kar oxå.Kommentar
-
Honorna kan vara riktigt bitchiga emellanåt, särskilt när det är många som tuggar så är det mycket gnabb mellan dom. Det bästa för en grupp tror jag är att ha ca 5 rätt så jämnstarka hannar så de är upptagna med varandra istället för att stressa honorna till lek hela tiden.Kommentar
-
OK, 50/50-fördelningen som man troligen får hos handlaren kanske inte är så dum ändå.
Jag tänkte jag skulle vara smart och ändå få en fungerande grupp, eftersom den skulle vara färre till antalet belastas vattnet mindre hårt.
Fast, om denna idén var så listig skulle antagligen någon annan kommit på den redan.
Blackened, grattis till "millenium"Kommentar
-
Hej!
Hos handlaren brukar man kunna få 1+2 eller tom 1+3 vid köp av troffegrupper och det brukar fungera bra för min del.Mvh LasseKommentar
-
Ursprungligen postat av MightyHej!
Hos handlaren brukar man kunna få 1+2 eller tom 1+3 vid köp av troffegrupper och det brukar fungera bra för min del.
MvhKommentar
-
Har köpt 2 VF-grupper med troffar den senaste tiden och fått 1+3 fördelning men det kanske beror på vilken art och var man köper någonstans.Mvh LasseKommentar
-
Ursprungligen postat av MightyHar köpt 2 VF-grupper med troffar den senaste tiden och fått 1+3 fördelning men det kanske beror på vilken art och var man köper någonstans.
MvhKommentar
-
Kommentar