If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Är det dina fd Kambwimba,Mats som Tomas visat här?
Nog fr den bästa Vf-gr jag sett live så du Tomas blir nog mer nöjd med tiden! Första gången jag såg dem färgade de nåt otroligt; trodde jag kollade på en riktigt gul Ilangi-grupp först! Honorna hade alltså gult ända upp till ryggfenan, hur vanligt kan Det va!?
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Nog fr den bästa Vf-gr jag sett live så du Tomas blir nog mer nöjd med tiden! Första gången jag såg dem färgade de nåt otroligt; trodde jag kollade på en riktigt gul Ilangi-grupp först! Honorna hade alltså gult ända upp till ryggfenan, hur vanligt kan Det va!?
Hej Ozric,det är ju dom.....har väl nån som är lite mer gul än andra men vi får väl se hur det blir.....mvh Tomas
Bra då har du ju gångavstånd till vår lokal, eller hur Stefan !! Kände inte igen dig i skägget först.
Mvh Göran
Jepp! Var det du som köpte mina delfiner och protomelas? Har du dom kvar? Verkligen fina troffar du har! Kambwimba liknar Kasanga (som jag haft) en hel del i första anblick...
Ja hans red rainbow grupp är superfin, tror inte jag har sett finare faktiskt, en annan sak som imponerade på mej var storleken och formen, rejält kraftiga med de rätta proportionerna, jag var först inne på Korongwe eller Mpimbwe men efter att ja såg regnbågs gruppen var jag såld
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Jepp! Var det du som köpte mina delfiner och protomelas? Har du dom kvar? Verkligen fina troffar du har! Kambwimba liknar Kasanga (som jag haft) en hel del i första anblick...
Så är det. Protomelas hanen slog ihjäl honorna så den sålde jag. Av delfinerna återstår en hona av dina. Har kompletterat med ny hane samt egna yngel.
Att din delfinhane dog är en så lång och tråkig historia så det skulle räcka till en låång artikel i Ciklidbladet .
Nu satsar jag på Tropehus Kambwimba stenhårt, känns verkligen kul med en nytändning efter alla motgångar tidigare.
Mina Kambwimba är mycket rödare i verkligheten än på korten som ligger i nedan bildmapp. De blir bättre och bättre dag för dag.
Ja hans red rainbow grupp är superfin, tror inte jag har sett finare faktiskt, en annan sak som imponerade på mej var storleken och formen, rejält kraftiga med de rätta proportionerna, jag var först inne på Korongwe eller Mpimbwe men efter att ja såg regnbågs gruppen var jag såld
Kommentar