If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är bara ungdjur än så länge så det är inte så mycket att fota tyvärr. Jag köpte katonga och dubbar och min kompis som jag har lokalen i hop köpte kasakalawe för att komplettera upp sin gamla grupp med.
Jag trodde du var med på duisburg resan cutekid. Men det klart du köper ju fisk o har kul ändå ser jag så vad gör det o va hemma då . ska bli riktigt kul o så katongerna när de växer upp.
Hej Mats , dom mår bra och är väl 7-10cm nu....... vad har du själv för projekt nu.?? Tomas
Snygga!
Köpte en liten grupp Moliro (14 st, 6-9 cm + några yngel) förra helgen. De har fått gå i ett parallellkar fram till igår, då jag slängade i dem tillsammans med den fd. sjuka Katonga-hanen i stora karet. Kan ju säga att det blev lite fart i karet.
Hej Mats , dom mår bra och är väl 7-10cm nu....... vad har du själv för projekt nu.?? Tomas
kul att höra!, ja nu eller snart ska ja skaffa ytterligare vf Melanochromis Auratus till min idag ganska lilla grupp i ett 450 liters, men gällande Tropheus går det trögt..ja har endast en liten pyttegrupp tropheus katonga f1 från min gamla grupp, vet inte vad det blir där, visserligen har ja ett 670 liters dom går i med en massa annat (en salig blandning),får se lite...
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Jag ska se om jag kan få några bilder. De är ju långt i från fullvuxna men några börjar få några riktigt feta band. Kan nog bli en riktigt fin grupp.
Mvh
Är ju det att på en dubbe så ser bandet as fett ut när den är 5cm o går med ett band på 1,5cm.... det är bara att bandet växer knappt något sen men fisken blir 13-14 typ o då ser bandet ofta inte lika biffigt ut längre. Detta är mina erfareneter av de jag drivet upp o sett växa upp till vuxen storlek.
ska väl tillägga att det inte e JAG som plåtat....
Förstod jag väl, du är ju lika usel som jag är på att plåta fisk, fina är dom ju ändå.
Det finns ju redan så många fotografer här på forumet, så det räcker väl med att vi är ciklidister
Senast redigerad av maltandis; 09 October 2007, 00:06.
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.
Förstod jag väl, du är ju lika usel som jag är på att plåta fisk, fina är dom ju ändå.
Det finns ju redan så många fotografer här på forumet, så det räcker väl med att vi är ciklidister
Men jag tror jag e uslare,Jocke. Satt en hel halvtimme här om kvällen (20 min längre än vad jag hade tålamod till) och i slutändan blev noll foton spar-värda.... Man kanske skall öva att få focus på algmagneten... Tur att det finns såna som Blackened att ringa då ! (Tack som fan än en gång!)
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Kommentar