Troffetråden 2007 - del1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

    Ursprungligen postat av Per Bjellert
    Aggresivitet tyder på ett intresse för varandra, dvs en konkurrenssituation. Jag tror det är detta Tezz är ute efter?
    Som i Brokeback mountain då?
    Hane på hane..
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • Per B
      Användare
      • September 2005
      • 1250

      Jag orkar inte riktigt diskutera ikväll. Dessutom tar jag inte ställning i sakfrågan...
      mvh Per

      Tanganyika och Västafrika i burkarna

      Kommentar

      • Danne_K
        Användare
        • February 2006
        • 777

        Ursprungligen postat av tezz
        är dom agresiva mot varandra så är bör väl risken för korsingar vara rätt stor?

        har tex läst att där dubbar och någon mer art av troffar finns i naturen trycks ofta dubbarna ut på djupare vatten av den mera agresiva arten. trots detta är det inte så vanligt med korsningar i sjön (har aldrig hört talas om någon men betyder ju inte för det att det inte förekommer). att sätta ihop 2 olika grupper med troffar finns alltid viss risk för korsningar även om den är betyderligt större mellan vissa sorter.

        Kommentar

        • tezz
          Användare
          • February 2006
          • 1069

          Ursprungligen postat av Danne_K
          har tex läst att där dubbar och någon mer art av troffar finns i naturen trycks ofta dubbarna ut på djupare vatten av den mera agresiva arten. trots detta är det inte så vanligt med korsningar i sjön (har aldrig hört talas om någon men betyder ju inte för det att det inte förekommer). att sätta ihop 2 olika grupper med troffar finns alltid viss risk för korsningar även om den är betyderligt större mellan vissa sorter.
          Jag har dubbar och ikolor ihop dom bryr sig inte om varandra
          Det jag menade var att ju mer lik grupp desto större agresion och risk för korsning
          Den bästa kombinationen borde vara ikola och t annectens kekese

          Kommentar

          • Danne_K
            Användare
            • February 2006
            • 777

            Ursprungligen postat av tezz
            Jag har dubbar och ikolor ihop dom bryr sig inte om varandra
            Det jag menade var att ju mer lik grupp desto större agresion och risk för korsning
            Den bästa kombinationen borde vara ikola och t annectens kekese
            om jag inte kommer ihåg helt fel skrev du i en annan tråd för en tid sedan att dina troffar aldrig slås.

            Kommentar

            • blackened
              Användare
              • January 2005
              • 1042

              om jag inte ser fel så är det precis det hon skriver nu också

              Kommentar

              • Danne_K
                Användare
                • February 2006
                • 777

                Ursprungligen postat av blackened
                om jag inte ser fel så är det precis det hon skriver nu också
                Hon skrev nu att dom olika inte grupperna slås med varandra. hon har även tidigare sagt att dom inte slås med varandra heller. och hon har även satt = med att agresioner mellan olika grupper är = att det är stor korsnings risk. Alltså är inte hennes tex dubbe grupp inte intreserad av varandra då eller vad? hänger du me? ja ja vet att ja är kass på att förklara i skrift

                Kommentar

                • blackened
                  Användare
                  • January 2005
                  • 1042

                  Hehe jo jag förstår hur du menar. Lite motsägesefullt

                  Kommentar

                  • ozric
                    Användare
                    • March 2004
                    • 3187

                    Action-bild
                    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                    c",)

                    Kommentar

                    • ozric
                      Användare
                      • March 2004
                      • 3187

                      Äh, va fan, man ser ju inte. Ni får föreställa er att de just fått mat och att HELA gruppen tok-kör... hehe
                      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                      c",)

                      Kommentar

                      • ozric
                        Användare
                        • March 2004
                        • 3187

                        samma med denna...
                        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                        c",)

                        Kommentar

                        • Robin
                          Användare
                          • January 2003
                          • 4526

                          Janne, hade du inte du bilder på hela din "anläggning"?
                          Har för mig att det var ett ganska nyrenoverat rum.. har jag fel?
                          Mvh
                          Robin

                          Kommentar

                          • ozric
                            Användare
                            • March 2004
                            • 3187

                            Nope, inga bilder på varken mitt fisk-rum eller fisk-boden. Boden lär jag få avveckla inom kort ty jag har fått fuktskador utvändigt där. Fukt dras upp via marken och sätter sig i väggarna trist nog. Rummet är iaf våtrumsrenoverat... men allt är inte på plats än.
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

                            Kommentar

                            • tezz
                              Användare
                              • February 2006
                              • 1069

                              Ursprungligen postat av Danne_K
                              Hon skrev nu att dom olika inte grupperna slås med varandra. hon har även tidigare sagt att dom inte slås med varandra heller. och hon har även satt = med att agresioner mellan olika grupper är = att det är stor korsnings risk. Alltså är inte hennes tex dubbe grupp inte intreserad av varandra då eller vad? hänger du me? ja ja vet att ja är kass på att förklara i skrift
                              tydligen är i allafall ikolorna det för där finns gott om yngel
                              Förklaringen till att det är så lite bråk beror nog på 500kg stenrös och endast en fullvuxen hane

                              Kommentar

                              • ozric
                                Användare
                                • March 2004
                                • 3187

                                500 kg stenrös har nog ingen roll if det bara finns en dominant hane.....
                                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                                c",)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...