Är det ngn.som har lyckats fått lek o avkomma av Puntius denisonii(torpedbarb) ??
Finns det nfn.som har fått yngel av Puntius denisonii?
Kollaps
X
-
-
Många här håller nästan bara på med ciklider
Jag vet ej men alla som säljs i handeln är ju vildfångade, har själv aldrig hört om odling på dessa men jag håller på med ciklider och malar så jag är inte så insatt i det testa zoopet vetja. -
Första odlingen var i
Aqualogs tidning
vänligen
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagretFörsta odlingen var i
Aqualogs tidning
vänligen
Christer
Hade inte hört innan att de gick att odla. Ni skriver att "Första odlingen var i Aqualogs tidning". Visserligen är inlägget väldans gammalt, men jag undrar om det går att få tag på denna tidning eller information om hur de leker?
Mycket tacksam för svar.
Ps! Nytagna fina kort på Puntius denisonii finns att beskåda på min zoon. Väntar fortfarande på mitt medlemsnummer, så innan jag fått det kan jag tyvärr inte dela med mig att mina foton här Ds!
/HelenaKommentar
-
Det var ett av numren som kom ut i höstas, alltså inte så länge sedan. Sen vet man ju inte om det var första leken någonsin i fångenskap, men det får väl sägas vara den första väldokumenterade och uppmärksammade leken.Kommentar
-
Ursprungligen postat av GabbiDet var ett av numren som kom ut i höstas, alltså inte så länge sedan. Sen vet man ju inte om det var första leken någonsin i fångenskap, men det får väl sägas vara den första väldokumenterade och uppmärksammade leken.
Okej! Går det att få tag på denna tidning mån tro?Kommentar
Kommentar