Har byggt mig 2 st T5-ramper med vanliga 146cm armaturer har dock lite problem att hitta något rör som jag är nöjd med jag gillar ljus typ aquarelle och aquastar. just nu provar jag Deltec Aquablue+ D&D. Vilket nog är det bästa hittils. Någon mer som testat T5 byggnation ?
T5 Ramp
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
T5
Jag har testat ett par olika rör som var Aqua Medic: 2 st Ocean White+ 1 st Ocean Blue actinic+2 st AM Plants+1 st Phillips 830 på ett 960 liters Akv funkade så där, mest nöjd var jag med Ocean White rören snyggaste ljuset på dem. Vet att det finns ett annat rör som ochså är snyggt det heter marin White. Mats -
Hej!
Billiga och bra rör är phillips TLD-84 och TLD-86.
Mvh
olofKommentar
-
Hagen har släppt T5 av sina klassiska modeller, aquaglo, powerglo etc etc
"What is not done, cannot be undone."
Matti NykänenKommentar
-
Ursprungligen postat av olofHej!
Billiga och bra rör är phillips TLD-84 och TLD-86.
Mvh
olofCichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
Den bästa kombon jag sett med T5 var följande, Arcadia Marine White 14.000k med Arcadia T5 plant Pro. Går att kombinera med ett svagare actinic med. Har du vit sand så blire jobbigt med T5 eftersom det är sånt tryck i det, man blir nädtan bländad.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av bmwpowerVarför inte köpa philips aqurell T5 rör så får du det du gillarKommentar
-
Ursprungligen postat av bmwpowerVarför inte köpa philips aqurell T5 rör så får du det du gillar
jag har Råda sand och tycker nog att Deltec Aquablue+ D&D ger ett hyffsat ljus till den bottenCichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
har beställt en t5 med 4 rör som förhoppningsvis kommer snart och förmodligen får jag ändra rör tills ja blir nöjd, har sneglet en del på deltecs rör som verkar bra, men nu när ni säger att aquarelle finns så ska ja definitivt skaffa det i kombo med annat..http://www.arcadia-uk.info/product.p...10&lan=en&id=4Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Dom har funnits ett tag och dom är enligt mig lika bra som sina vanliga rör men smaken är som baken delad.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Niclas LarssonHej Olof är inte TLD-84 & 86 T8 rör ??
Mvh
olofKommentar
-
jasså! tar dom hem som exempel ett philips t8 achtinic 02 ..? bästa actinc rören på marknaden vill ja säga-grymmt snyggt med blå rör som aquarelle.just actinc från philips är så mycket bättre en alla andra fjantrör som heter deep blue, osv..bara skräp imo.lila blått pizza ljus usch!.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Hej!
Fråga. Standardrör som 84 och 86 tar de vanligen hem om de inte har dem i lager. Specialrör är nog lite mer tveksamt.
Mvh
olofKommentar
Kommentar