Frågelåda För allt inom foto.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Hej!

    Hej!
    Nja Micke medlem vet jag inte om han blir han har inte det intresset för hobbyn som vi har däremot kan jag tala med honom om han kan hjälpa till och fota ciklider som kommer upp i eventuellt artregistret fast Douglass vill nog ha lite betalt med tanke på att han är j-vligt skicklig det är ju hans jobb,Mvh Ann-Mari PS jag ska tala med honom om artregistret

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

      Ursprungligen postat av annmari
      Hej!
      Nja Micke medlem vet jag inte om han blir
      Då förstår jag inte hur vi ska kunna få se hans bilder här i forumet.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Gäst

        Hej!

        Hej!
        Micke det är löst nu,lyssna nu riktigt noga på mig,jag har precis talat med Douglass och han ställer sitt yrkes kunnande till förfogande för NCS artregister han kommer och ta nya bilder eller dom som fattas det enda han begär är kostnad för film samt ett arvode han är medlem i fotografförbundet mne sa till mig att han gärna hjälper NCS med kanonbilder till artregistret,detta tycker jag låter mycket bra då får ni hur bra foton som helst i färg så klart

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          Jättebra Annmari
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Gäst

            Hej! Upprop till NCS Styrelse!

            Hej!
            Jag vill att ni ställer samman vad ni vill ha fotograferat då jag kommer och ha kontakt med Douglass ikväll han ringer mig så fort han vet börjar han och fota han kommer samtidigt och ta diskusbilder åt mig,Mvh Ann-Mari PS Ni inom styrelsen kan mail mig internt vad ni vill ha fotat

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

              Kostnad för film? Varför ska han fota på film ifall NCS ska ha det till artregistret?

              Kommentar

              • Gäst

                Hej!

                Hej!
                Hna hjälper till med foton som fattas och tar nya om så behövs,Mvh Ann-Mari

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  Jomen det fotograferas ju mycket på dataminnen och foton laddas upp direkt till datorn för snabb åtgång till internet eller för att förbättra fotona via olika fotoprogram som Photoshop...det var det som jag menade.

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

                    Hmm Douglass kanske inte vet att vi har högertrafik utan envisas att hålla sig till vänster
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • Gäst

                      Hej!

                      Hej!
                      Ingen risk Christer Douglass håller sig till höger,jo en sak kan ha fota hos dig på lagret?Mvh Ann-Mari

                      Kommentar

                      • Laesk
                        Användare
                        • February 2004
                        • 2447

                        De ska bli riktigt kul att se "hur duktig" han är på att fota fiskar, men är ändå skeptisk...
                        Lennart "Laesk" Axelsson
                        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                        With CANON you can!

                        Kommentar

                        • Gäst

                          Hej!

                          Hej!
                          Laesk en kille som jobbat som proffs i massor av år haft utställningar runt om i världen samt dessutom givit ut flera böcker med sina foton och som dessutom 1971 blev korad av jsut Bonniers bokförlag till landets främsta fotograf en sån kille anser jag vara duktig jag har sett en del av hans bilder från en bok han visade mig i våras och det var mycket fina foton tagan av en som vet hur en kamera ska skötas men tills vidare får du vänta tills han har tagit fiskfoton.kan säga att Douglass är intresserad av och fota fiskar det sa han till mig ikväll,Mvh Ann-Mari

                          Kommentar

                          • HenrikV
                            Användare
                            • February 2007
                            • 697

                            Efter vad jag har sett för foton på detta forum, så vet jag att det finns en hel del folk här som vet hur en kamera ska skötas. (Bla Laesk)
                            Och dom gör det utan ta arvode och bilderna tas dessutom digitalt...

                            Kommentar

                            • Gäst

                              Hej!

                              Hej!
                              Rembrandt Douglass är en frilandsfotograf och det är hans levebröd du måste respektera att han tar arvode som fotograf för jag antar att du också får lön i ditt jobb??Har då inte Douglass rätt och få det???/Ann-Mari

                              Kommentar

                              • Laesk
                                Användare
                                • February 2004
                                • 2447

                                Ska jag va ärlig så tror jag inte NCS är intresserad av hans bilder mot betalning.

                                De är iaf kul att läsa allt du skriver annmari, fortsätt me de!
                                Lennart "Laesk" Axelsson
                                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                                With CANON you can!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...