Frågelåda För allt inom foto.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Laesk
    Användare
    • February 2004
    • 2447

    Ursprungligen postat av cikliden_90
    Har en fråga angående import av objetiv från USA.
    Priserna där på objektiv är ruggigt låga. Men vad kostar det cirka att få det skickat till sverige?, hur hög är importskatten? och hur betalas den?
    Du sparar inte många kronor på att importera själv.

    Skicka ist med en bekant pengar till USA som kan köpa varan åt dig, be personen skicka hem kartongen ihopvikt i en annan kartong (om du nu vill behålla den) O lägga objektivet i sin egen fotoväska, så de ser använt ut. Då slipper du tull/skatt osv.
    Lennart "Laesk" Axelsson
    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

    With CANON you can!

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

      Ursprungligen postat av Laesk
      Du sparar inte många kronor på att importera själv.

      Skicka ist med en bekant pengar till USA som kan köpa varan åt dig, be personen skicka hem kartongen ihopvikt i en annan kartong (om du nu vill behålla den) O lägga objektivet i sin egen fotoväska, så de ser använt ut. Då slipper du tull/skatt osv.
      Om man vill smuggla ja. Ett objektiv eller hus ska egentligen tullas har jag hört.
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • Laesk
        Användare
        • February 2004
        • 2447

        Ursprungligen postat av Robin
        Om man vill smuggla ja. Ett objektiv eller hus ska egentligen tullas har jag hört.
        Självklart ska allt tullas, för några år sen då jag inte kunde nått om sånt så köpte jag massa skatekläder från skatewarehouse.com, tyckte de va skitbilligt osv, sen åkte man på 35% mer pengar på de totala beloppet, de va sista gången ja beställde nått där ifrån

        Därför jag förespråkar om att alltid köpa objektiv begagnade!
        Lennart "Laesk" Axelsson
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

        With CANON you can!

        Kommentar

        • cikliden_90
          Användare
          • March 2005
          • 159

          Laesk
          Har tvärr ingen bekant som ska till staterna. Ville bara få en bild av vad det kunnat ha kostat att beställa därifrån och det blev inte mycket billigare som du skrev.. Så det blir att jaga beg (när jag har pengarna i handen)
          Senast redigerad av cikliden_90; 07 October 2007, 11:36.
          /Linus
          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=96278

          Kommentar

          • mek
            Användare
            • January 2005
            • 540

            Ursprungligen postat av Laesk
            Du sparar inte många kronor på att importera själv.

            Skicka ist med en bekant pengar till USA som kan köpa varan åt dig, be personen skicka hem kartongen ihopvikt i en annan kartong (om du nu vill behålla den) O lägga objektivet i sin egen fotoväska, så de ser använt ut. Då slipper du tull/skatt osv.
            Blir inte postorder ändå hyfsat billigare nu när dollarn står lågt? Speciellt om man funderar på att köpa elektronik (t ex från bhphotovideo).

            Kommentar

            • Gäst

              Hej!

              Hej!
              Jag har fått ett fullblodsproffs och ta lite bilder på mina diskus ska sen lägga upp dom han är frilansfotograf och har jobbat yrkemässigt i över 40 år han har haft utställningar runt om i europa och även sverige samt USA han är en god vän till oss 1971 kallades ah landets bästa fotograf enligt Bonniers bokförlag så nu får han fota diskus som sen kommer upp.Mvh Ann-Mari PS Härligt och ha en vän som har detta med foto i blodet

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                Vem är det som ska fotografera då? Eftersom han är professionell fotograf så är det ju bra reklam för honom om du namnger honom...

                Kommentar

                • Gäst

                  Hej!

                  Hej!
                  Jadå Malawe han har gett ut böcker om foto och heter Douglass Kneedler han är god vän till oss han kommer bla och fota på lagret,Mvh Ann-Mari

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

                    Hittar inget speciellt om honom på webben, men det ska bli intressant att se hur han kan ge stil åt foton på fiskar med sitt kunnande.

                    En amerikansk fotograf såvitt jag förstått.

                    Kommentar

                    • Gäst

                      Hej!

                      Hej!
                      JOdå Malawe gå in på google sökmotor och sök på dom svenska sidorna så hittar du han har skrivit massor av böcker också,Mvh Ann-Mari

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

                        Ok..det blev bättre när jag stavade rätt vilket jag trodde var felstavat från början..men han heter tydligen Douglass...

                        Kommentar

                        • Bedson
                          Användare
                          • November 2006
                          • 109

                          Ursprungligen postat av Malawe
                          Ok..det blev bättre när jag stavade rätt vilket jag trodde var felstavat från början..men han heter tydligen Douglass...
                          Hade inte Hemglass en glass som hette Douglass för något år sedan
                          375 l Malawikar + tomt 125 l....

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

                            Ursprungligen postat av Bedson
                            Hade inte Hemglass en glass som hette Douglass för något år sedan
                            Trots min något suspekta volym så äter jag faktiskt inte mycket glass, så det har passerat mig att man kan stava namnet så...hehe...

                            Kommentar

                            • Gäst

                              Hej!

                              Hej!
                              I vilket fall som helst så är Douglass en toppfotograf han har som jag sagt tidigare givit ut en massa böcker och nu ska han fota för mig mina diskus plus en massa andra diskus osm kommer upp här i sinom tid,Mvh Ann-mari

                              Kommentar

                              • Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

                                Ursprungligen postat av annmari
                                Hej!
                                I vilket fall som helst så är Douglass en toppfotograf han har som jag sagt tidigare givit ut en massa böcker och nu ska han fota för mig mina diskus plus en massa andra diskus osm kommer upp här i sinom tid,Mvh Ann-mari
                                Vad kul att Douglass ska bli medlem!
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...