Frågelåda För allt inom foto.
Kollaps
X
-
-
För mig är det i alla fall så att i de flesta bilderna så är det något annat än objektivets teoretiska maxskärpa som satt gränsen för hur skarp bilden är... ;-)Kommentar
-
Då är nog de föreslagna Tamron-objektiven lämpliga, men pröva även att experimentera med inställningarna med din nuvarande optik för att få skarpare bilder, använd stativ etc.
För mig är det i alla fall så att i de flesta bilderna så är det något annat än objektivets teoretiska maxskärpa som satt gränsen för hur skarp bilden är... ;-)
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Då är nog de föreslagna Tamron-objektiven lämpliga, men pröva även att experimentera med inställningarna med din nuvarande optik för att få skarpare bilder, använd stativ etc.
För mig är det i alla fall så att i de flesta bilderna så är det något annat än objektivets teoretiska maxskärpa som satt gränsen för hur skarp bilden är... ;-)
Mina övriga objektiv är jag helnöjd med men ska se om jag lyckas förbättra mig med 18-135 innan jag slår till på nåt annat.Kommentar
-
Kommentar
-
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Om jag har en bild i fullstorlek men vill ta ett utsnitt ur den med en förbestämd storlek för att t.ex. passa här (500x500)...hur gör jag detta i PS?Senast redigerad av Niklas Olsson; 21 July 2008, 23:48.Kommentar
-
Tar alla mina foto med ett Canon EF-S 17-85mm.
Är väl inget "dyrt" objektiv men tycker det är ett bra allroundobjektiv..Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
* Se till att ha valt att visa mått i pixlar istället för cm i Edit/Preferences/Unit&Rulers.
* Välj rectangular selection tool, håll inne shift och drar tills info-panelen visar 500x500 pixlar.Kommentar
-
Eller så använder du beskärningsverktyget och ställer in det på 500x500 px.Kommentar
-
Ett annat sätt är att skapa en tom bild på 500x500 och klistra in bilden man vill beskära. Då kan man flytta runt den - lite som beskärningsverktyget fast man flyttar bilden istället för beskärningen - och man ser slutresultatet direkt.Kommentar
-
Men ändrade nu (som Defdac skrev) genom att gå in i Edit/Preferences/Unit&Rulers å då funkar det som jag tänkt mig...tack ska ni ha!
Micke; vad står loggan med Nikon Professional User för som du lagt in? VIP-kund ? Bara nyfikenSenast redigerad av Niklas Olsson; 22 July 2008, 12:39.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar