Frågelåda För allt inom foto.
Kollaps
X
-
-
För mig är det i alla fall så att i de flesta bilderna så är det något annat än objektivets teoretiska maxskärpa som satt gränsen för hur skarp bilden är... ;-)Kommentar
-
Då är nog de föreslagna Tamron-objektiven lämpliga, men pröva även att experimentera med inställningarna med din nuvarande optik för att få skarpare bilder, använd stativ etc.
För mig är det i alla fall så att i de flesta bilderna så är det något annat än objektivets teoretiska maxskärpa som satt gränsen för hur skarp bilden är... ;-)
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Då är nog de föreslagna Tamron-objektiven lämpliga, men pröva även att experimentera med inställningarna med din nuvarande optik för att få skarpare bilder, använd stativ etc.
För mig är det i alla fall så att i de flesta bilderna så är det något annat än objektivets teoretiska maxskärpa som satt gränsen för hur skarp bilden är... ;-)
Mina övriga objektiv är jag helnöjd med men ska se om jag lyckas förbättra mig med 18-135 innan jag slår till på nåt annat.Kommentar
-
Kommentar
-
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Om jag har en bild i fullstorlek men vill ta ett utsnitt ur den med en förbestämd storlek för att t.ex. passa här (500x500)...hur gör jag detta i PS?Senast redigerad av Niklas Olsson; 21 July 2008, 23:48.Kommentar
-
Tar alla mina foto med ett Canon EF-S 17-85mm.
Är väl inget "dyrt" objektiv men tycker det är ett bra allroundobjektiv..Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Allt e ju relativt vad som menas med ett "vanligt objektiv". Vad som räknas med dyrt är ju också lite beroende på vem man frågar och det objektivet du har är ju inte det billigaste precisKommentar
-
Kommentar
-
* Se till att ha valt att visa mått i pixlar istället för cm i Edit/Preferences/Unit&Rulers.
* Välj rectangular selection tool, håll inne shift och drar tills info-panelen visar 500x500 pixlar.Kommentar
-
Eller så använder du beskärningsverktyget och ställer in det på 500x500 px.Kommentar
-
Ett annat sätt är att skapa en tom bild på 500x500 och klistra in bilden man vill beskära. Då kan man flytta runt den - lite som beskärningsverktyget fast man flyttar bilden istället för beskärningen - och man ser slutresultatet direkt.Kommentar
-
Men ändrade nu (som Defdac skrev) genom att gå in i Edit/Preferences/Unit&Rulers å då funkar det som jag tänkt mig...tack ska ni ha!
Micke; vad står loggan med Nikon Professional User för som du lagt in? VIP-kund ? Bara nyfikenSenast redigerad av Niklas Olsson; 22 July 2008, 12:39.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar