Frågelåda För allt inom foto.
Kollaps
X
-
-
-
Sunpak blixt
Har eventuellt fått tag på en Demo Sunpak PZ40X för 895:- med full garanti. Blixtskon till min andra blixt Sigma EF 500 DG Super råkade ju gå sönder och att reparera denna skulle kosta runt 2000:- vilket samma blixt fast modellen nyare kostar som ny. Naturligtvis går det inte att köpa blixtskon löst..
Kollade även på PZ42X som är ngt starkare och kan vridas sidledes men då blir det över dubbelt så dyrt så demoexet lännsmer rimligt.
Min fråga är nu: Någon som kör med Sunpak PZ40X med Canon 30D eller vad tror ni om kombinationen? Är ni som har blixten eller testat den nöjda? Lite rädd att jag ska ångra mig. Vad tror ni?Kommentar
-
Jag tror att de flesta som har en Canon 30D kör med en originalblixt. Det är min känsla iaf. Där vet man vad man får på någon sätt. Funkar e-ttl med din blixt som du kan köpa? Gör det inte det så kan du lika gärna köpa en blixt för 200kr på tradera.Mvh
RobinKommentar
-
Här är en länk till blixten
I 40 år har vi erbjudit kreativa människor rätt teknik till rätt pris. Här hittar du allt du behöver inom foto, video, ljud och mycket mer. Välkommen!
Jo helst vill jag ju köra original blixt men just nu sätter ekonomin stopp och sunpak sägs vara ganska prisvärda. Känner mig helt låst i dagsläget utan extern blixt.Kommentar
-
Mvh
RobinKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
I beskrivningen står det "Avancerad TTL" samt "Kompatibel med e- TTL II och i- TTL". Just "Kompatibel" brukar kunna betyda litet allt möjligt, typ att blixten fungerar med kameran men att e-TTL och i-TTL funktioner inte stöds fullt, endast TTL. Du skulle kanske kunna klara dig med en betydligt billigare modell tills vidare. Om e-TTL och i-TTL är viktiga funktioner för dig så skulle jag nog kolla upp detta för att vara på den säkra sidan.Patrick ErikssonKommentar
-
I beskrivningen står det "Avancerad TTL" samt "Kompatibel med e- TTL II och i- TTL". Just "Kompatibel" brukar kunna betyda litet allt möjligt, typ att blixten fungerar med kameran men att e-TTL och i-TTL funktioner inte stöds fullt, endast TTL. Du skulle kanske kunna klara dig med en betydligt billigare modell tills vidare. Om e-TTL och i-TTL är viktiga funktioner för dig så skulle jag nog kolla upp detta för att vara på den säkra sidan.
Var bra att du påpekade de! Vet ju att den krånglat med 20D men personalen på företaget hade inte hört de innan och trodde inte det var några problem. Får begära öppet köp och testa den i lugn och ro här hemma. Sen blir det väl ändå att jag byter upp mig i framtiden.Kommentar
-
Hej!
Var bra att du påpekade de! Vet ju att den krånglat med 20D men personalen på företaget hade inte hört de innan och trodde inte det var några problem. Får begära öppet köp och testa den i lugn och ro här hemma. Sen blir det väl ändå att jag byter upp mig i framtiden.Mvh
RobinKommentar
-
Får se vad dom säger på Scandinavian photo, dom brukar inte vara omöjliga där. Har hjälpt mig ett par gånger innan när jag inte varit nöjd. Hämtar den troligtivs på tisdag-onsdag i Göteborg då den kommer från Stockholm. Var lite rädd först för att köpa demo men tydligen skulle den va i nyckick och max ett år gammal.Senast redigerad av tjornpatrik; 24 November 2007, 00:17.Kommentar
-
Var tar den tidigare omtalade filmen om dom största akvariebutikerna vägen ???// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
Kommentar
-
Blixt till Canon 40d
Har börjat fundera på om inte det börjar och bli dax för att införskaffa mig en blixt. Och det är ju inte så lät alltid i denna djungel.
Dom två blixt-alternativ jag funderar på och som ligger runt 2000:- är Canon speedlite 430ex eller Metz Mecablitz 48 AF-1. Det jag också behöver är ju lååång kabel eller fjärrutlösare?3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
Kommentar