If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej!
Gnäll inte GuyP detta blir av han kommer och börja fota snart sen ska bilderna upp jag har haft projekt som varit lite svåra och sätta i sjön men det kommer och bli ta själv lite bilder vetja istället för och gnälla,Mvh Ann-Mri
Känns nästan lite pinsamt att fråga detta: Ni som äger en 400D, skulle ngn av er kunna skicka över drivrutinen till denna? Köpte min begad i förrgår, och fick med en cd för mark 1 (iaf frågade den vilken av dessa kameror jag kör med)....
Säljaren är inte åtkomlig fn (skulle tydligen utomlands i 2v), och det jag tankat ner från nätet har sett lite skumt ut (fullt med konstiga tecken).
Känns nästan lite pinsamt att fråga detta: Ni som äger en 400D, skulle ngn av er kunna skicka över drivrutinen till denna? Köpte min begad i förrgår, och fick med en cd för mark 1 (iaf frågade den vilken av dessa kameror jag kör med)....
Säljaren är inte åtkomlig fn (skulle tydligen utomlands i 2v), och det jag tankat ner från nätet har sett lite skumt ut (fullt med konstiga tecken).
Usch va rörigt det var på den sidan, såg mest ut vara uppdateringar. Det är säkert någon här på sidan som kan hjälpa dig. Synd att det inte är smidigare att hämta nedladdningar på nätet till Canon, tappade bort cd.n till min 30D för ett tag sedan, slutade med att jag fick beställa en ny, gick inte att hitta drivrutiner mm någonstans. Är Nikon lika dåliga?
Senast redigerad av tjornpatrik; 13 October 2007, 16:02.
Det är därifrån jag försökt Den första är själva drivrutinen och resten är fotoprogram. Har dock inte fått den att fungera (blir konstiga tecken och kameran hittas ändå inte av windows, kör win2000).
Klantade till mig för några veckor sedan och drog blixten i bildörren vilket resulterade i att foten knäcktes. Det har däremot gått att fotografera med den delvis och nu i veckan bestämde jag mig för att prova att lima ihop sprickan med snabblim som min kamerahandlare tipsade mig om - nu funkar den inte alls, får ingen kontakt med kameran.
Blixten är en Sigma EF-500 DG Super.Min lokala handlare och han sa att det inte blir billigt att skicka iväg den utan det är bättre att försöka laga den själv för att det skulle vara mer komplicerat att byta foten än man kan tro. Tydligen går det inte på garantin.
Det måste väl gå att få tag på en fot och byta själv?? Någon som har ett tips på hur man ska / kan gå till väga, eller var man köper foten?
Med tanke på hur mycket problem jag haft med blixten ( säkerligen måndagsexemplar ) kan man undra om det ens är lönt att laga den, eller kanske bättre att köpa ny. Helst vill jag ju komma undan så billigt som möjligt.
Problemet med drivisen är löst nu (fick det att fungera, "plug and pray" ).
När det gäller det där med självrisk: När jag dränkte en dyklampa (värd 6000:- som ny), betalade jag 1500:- för självrisk och fick en ny, tack vare otursförsäkring. Kanske skiljer sig mellan olika bolag också (iaf namnet)
Hej.
Är det någon som kan rekommendera ett prisvärt objektiv till en Nikon D50 för fiskfoto?
Jag har ingen koll på vilken typ av objektiv som är lämpligt.
Hur är det med blixt blir det bättre med en extern som man lägger på karet.
Hej.
Är det någon som kan rekommendera ett prisvärt objektiv till en Nikon D50 för fiskfoto?
Jag har ingen koll på vilken typ av objektiv som är lämpligt.
Hur är det med blixt blir det bättre med en extern som man lägger på karet.
Jimmy
Det finns ett problem med D50n och det är att den inte ha autofokusmotor i huset som D70,D80 och de lite dyrare modellerna. Detta gör att du måste ha motorn i objektivet och det finns inte många macroobjektiv för nikon som har detta. Micke kan säkert skriva vad man ska leta efter (beteckningen alltså) eller rabbla upp vad som finns att köpa, ja, de är så få att man kan rabbla upp dem.
D50 har focusmotor, det är D40/D40x som saknar den.
Däremot så funkar inte kamerans mätsystem om man använder äldre manuella objektiv. Man måste upp på D200, eller "bättre" för detta.
Kommentar