Ursprungligen postat av Kenneth
Ciklidstämman 2007 i Linköping
Kollaps
X
-
-
Okiedokie, då är jag med. Jag vill inte betala för fredagsaftonen i och med att jag inte vet när jag landar i Linköping. Hoppas i vilket fall att ni får attans trevligast!!
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoOkiedokie, då är jag med. Jag vill inte betala för fredagsaftonen i och med att jag inte vet när jag landar i Linköping. Hoppas i vilket fall att ni får attans trevligast!!
Hilsen,
PTony EnglundKommentar
-
Ursprungligen postat av TonyMen hörru Patrik, nu prioriterar du konstigt! Du får åka hemifrån tidigare bara, så du hinner både och!Kommentar
-
Ursprungligen postat av TonyMen hörru Patrik, nu prioriterar du konstigt! Du får åka hemifrån tidigare bara, så du hinner både och!
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Patrick, där rullar en bil från Malmö runt 09.00 på morgonen också och vi i den ska fixa till så att vi kommer på fredagspartyt;-).
Finns planerade besök i butiker och lokaler på vägen till Linköping.
Köper vi något på vägen upp, hämtar vi på vägen hem.Kommentar
-
Ciklidstämma!
Hoppar in i tråden med lite funderingar.
Jag är inte medlem (än i alla fall) men har fattat det som att även icke medlemmar kan närvara vid denna stämma. Riktigt?
Sen undrar jag om det finns någon form av program klart som man får ta del av redan nu. Har förstått att det huvudsakligen är mängder med intressanta föredrag, och det vore i så fall kul att kunna "pricka in" de som berör mina fiskar mest.
Slutligen, vid era stämmor, förekommer försäljning av inredning till akvarier, faktaböcker eller liknande? Och finns det tillfälle att se olika fiskar "på plats"? (Det sista kanske inte är rimligt med tanke på ev stress för fiskarna, men hursomhelst).
Hoppas någon tar sig tid att svara på detta!
Hälsningar, Anemon.Kommentar
-
Det är korrekt att du inte behöver vara medlem på arrangemanget Ciklidstämman.
Däremot på årsmötet för Nordiska Ciklidsällskapet vilket avhålls söndag morgon på Ciklidstämman behöver man vara medlem för att rösta i föreningsfrågor. för de som inte är medlemmar betyder det extra sovmorgon.
Detaljerat program kommer inom kort att redovisas här på Ciklid.se och på Linköping Akvarieförenings hemsida.
Ibland förekommer viss försäljning under Ciklidstämman, mycket beroende på hur arrangören tillåtit sponsorer att även ha försäljning. Har alltså förekommit både tilöbehör och litteratur under åren.
Att fiskar visas är precis som du skriver, ovanligt, just av anledning för stress.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Tack för info, Joakim!
Ursprungligen postat av Joakim DraktoftDet är korrekt att du inte behöver vara medlem på arrangemanget Ciklidstämman.
Däremot på årsmötet för Nordiska Ciklidsällskapet vilket avhålls söndag morgon på Ciklidstämman behöver man vara medlem för att rösta i föreningsfrågor. för de som inte är medlemmar betyder det extra sovmorgon.
Detaljerat program kommer inom kort att redovisas här på Ciklid.se och på Linköping Akvarieförenings hemsida.
Ibland förekommer viss försäljning under Ciklidstämman, mycket beroende på hur arrangören tillåtit sponsorer att även ha försäljning. Har alltså förekommit både tilöbehör och litteratur under åren.
Att fiskar visas är precis som du skriver, ovanligt, just av anledning för stress.
För fiskarnas skull är det ju helt OK att det inte förekommer "visning" av dem. Men lite annat smått och gott till karen vore skoj att kunna titta närmare på. Det visar sig!
Hursomhelst, tack för snabbt svar, lutar åt att det blir en visit till Linköping någon av dagarnaKommentar
-
Ja, du kommer inte att ångra dig Anemon!
Hissar upp tråden igen så ni inte somnar ifrån att anmäla er och ha chans att vinna ett fint pris.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Nu är vi anmälda
Nu är betalning på G (29:e jan) för
David Lundvall: Paket 1 + fredag enkelrum (1550kr)
Mattias Vikman och Mikael Persson: Paket 2 + fredag dubbelrum (2600kr)
Antar att vi kan komplettera fredagens extra förevisning á 175 kr x 3st om vi skulle vilja det.Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av matt.is
Antar att vi kan komplettera fredagens extra förevisning á 175 kr x 3st om vi skulle vilja det.
Ursprungligen postat av PatrikMalmoTja, nu blir jag också med på fredagsaftonen...
Hilsen,
P
Härligt!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Hur många är det nu som ska chilla i den bokade lokalen?
Jag kommer nog inte att dyka upp förrän på hotellet.Mvh
RobinKommentar
-
Vet ej, men det är inte fullt ännu, så det är bara att anmäla sig till årets bästa weekend!mvh Wilhelm
Kommentar