Ciklidstämman 2007 i Linköping

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Ursprungligen postat av Kenneth
    Hej,

Vi har full koll på betalningarna så du behöver inte oroa dig för att de kommer bort.
    Helt klart har ni full koll - när man får ett personligt mail där det undras om inte jag glömt att betala in för fredagkvällen - då missar man inte något

Kommentar

• PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

Okiedokie, då är jag med. Jag vill inte betala för fredagsaftonen i och med att jag inte vet när jag landar i Linköping. Hoppas i vilket fall att ni får attans trevligast!!

Hilsen,

P
      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
        Okiedokie, då är jag med. Jag vill inte betala för fredagsaftonen i och med att jag inte vet när jag landar i Linköping. Hoppas i vilket fall att ni får attans trevligast!!

Hilsen,

P
        Men hörru Patrik, nu prioriterar du konstigt! Du får åka hemifrån tidigare bara, så du hinner både och!
        Tony Englund

Kommentar

• kaj.p
          Användare
          • April 2002
          • 2294

Ursprungligen postat av Tony
          Men hörru Patrik, nu prioriterar du konstigt! Du får åka hemifrån tidigare bara, så du hinner både och!
          Precis Patrik Du kan åka med Jeppe till Gbg redan på torsdag eftermiddag så får du vara med på Gbg ciklidgrupps möte torsdagkväll också. På fredagen tar vi lite butiker på vägen upp till Linköping.
          Diskussällskapet
          www.diskusforum.se

Kommentar

• PatrikMalmo
            Användare
            • May 2005
            • 4642

Ursprungligen postat av Tony
            Mjo, men det är liksom inte jag som ska trixa med fisk (om jag inte köper något då). Styr inte helt över det själv alltså. Fast Kajs förslag låter lockande, månne ska jag kolla upp det!!

Hilsen,

P

Kommentar

• Johnny_1
              Användare
              • October 2003
              • 313

Patrick, där rullar en bil från Malmö runt 09.00 på morgonen också och vi i den ska fixa till så att vi kommer på fredagspartyt;-).
              Finns planerade besök i butiker och lokaler på vägen till Linköping.
              Köper vi något på vägen upp, hämtar vi på vägen hem.
              www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• Anemon
                Användare
                • June 2006
                • 156

Ciklidstämma!

Hoppar in i tråden med lite funderingar.
                Jag är inte medlem (än i alla fall) men har fattat det som att även icke medlemmar kan närvara vid denna stämma. Riktigt?

Sen undrar jag om det finns någon form av program klart som man får ta del av redan nu. Har förstått att det huvudsakligen är mängder med intressanta föredrag, och det vore i så fall kul att kunna "pricka in" de som berör mina fiskar mest.

Slutligen, vid era stämmor, förekommer försäljning av inredning till akvarier, faktaböcker eller liknande? Och finns det tillfälle att se olika fiskar "på plats"? (Det sista kanske inte är rimligt med tanke på ev stress för fiskarna, men hursomhelst).

Hoppas någon tar sig tid att svara på detta!
                Hälsningar, Anemon.

Kommentar

• Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 7334

Det är korrekt att du inte behöver vara medlem på arrangemanget Ciklidstämman.

Däremot på årsmötet för Nordiska Ciklidsällskapet vilket avhålls söndag morgon på Ciklidstämman behöver man vara medlem för att rösta i föreningsfrågor. för de som inte är medlemmar betyder det extra sovmorgon.

Detaljerat program kommer inom kort att redovisas här på Ciklid.se och på Linköping Akvarieförenings hemsida.

Ibland förekommer viss försäljning under Ciklidstämman, mycket beroende på hur arrangören tillåtit sponsorer att även ha försäljning. Har alltså förekommit både tilöbehör och litteratur under åren.

Att fiskar visas är precis som du skriver, ovanligt, just av anledning för stress.
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Anemon
                    Användare
                    • June 2006
                    • 156

Tack för info, Joakim!

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                    Det är korrekt att du inte behöver vara medlem på arrangemanget Ciklidstämman.

Däremot på årsmötet för Nordiska Ciklidsällskapet vilket avhålls söndag morgon på Ciklidstämman behöver man vara medlem för att rösta i föreningsfrågor. för de som inte är medlemmar betyder det extra sovmorgon.

Detaljerat program kommer inom kort att redovisas här på Ciklid.se och på Linköping Akvarieförenings hemsida.

Ibland förekommer viss försäljning under Ciklidstämman, mycket beroende på hur arrangören tillåtit sponsorer att även ha försäljning. Har alltså förekommit både tilöbehör och litteratur under åren.

Att fiskar visas är precis som du skriver, ovanligt, just av anledning för stress.

För fiskarnas skull är det ju helt OK att det inte förekommer "visning" av dem. Men lite annat smått och gott till karen vore skoj att kunna titta närmare på. Det visar sig!
                    Hursomhelst, tack för snabbt svar, lutar åt att det blir en visit till Linköping någon av dagarna

Kommentar

• Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9122

Ja, du kommer inte att ångra dig Anemon!

Hissar upp tråden igen så ni inte somnar ifrån att anmäla er och ha chans att vinna ett fint pris.
                      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• matt.is
                        Användare
                        • September 2003
                        • 386

Nu är vi anmälda

Nu är betalning på G (29:e jan) för
                        David Lundvall: Paket 1 + fredag enkelrum (1550kr)
                        Mattias Vikman och Mikael Persson: Paket 2 + fredag dubbelrum (2600kr)

Antar att vi kan komplettera fredagens extra förevisning á 175 kr x 3st om vi skulle vilja det.

Kommentar

• PatrikMalmo
                          Användare
                          • May 2005
                          • 4642

Tja, nu blir jag också med på fredagsaftonen...

Hilsen,

P

Kommentar

• Wilhelm
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9122

Ursprungligen postat av matt.is

Antar att vi kan komplettera fredagens extra förevisning á 175 kr x 3st om vi skulle vilja det.
                            Det går säkert bra. Men avvakta inte för länge

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                            Tja, nu blir jag också med på fredagsaftonen...

Hilsen,

P

Härligt!
                            mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• Robin
                              Användare
                              • January 2003
                              • 4526

Hur många är det nu som ska chilla i den bokade lokalen?

Jag kommer nog inte att dyka upp förrän på hotellet.
                              Mvh
                              Robin

Kommentar

• Wilhelm
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9122

Vet ej, men det är inte fullt ännu, så det är bara att anmäla sig till årets bästa weekend!
                                mvh Wilhelm

Kommentar

Arbetssätt...