If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det som frågan gällde var om pengarna för övernattningen mellan fredag och lördag skulle betalas tillsammans med paketet (1) eller med fredagsaktiviteten...att aktiviteten på fredagen gäller för sig är "klart som korvspad".
övernattningen på fredag ser jag inte som ett arrangemang så jag betalade den med paketet.. och fredags arrangemang med middag 175kr separat från det andra
har jag gjort bort mig totalt eller?
Jag skulle nog tro att vår eminente kassör reder ut detta.
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Det som frågan gällde var om pengarna för övernattningen mellan fredag och lördag skulle betalas tillsammans med paketet (1) eller med fredagsaktiviteten...att aktiviteten på fredagen gäller för sig är "klart som korvspad".
Min tolkning är att fredagsaktiviteten betalas separat, och fredagsövernattning tillsammans med paket 1
Det finns nog de som endast vill övernatta fredag och de som fixar boende i egen regi men vill vara med på fredagsfestligheten.
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Du betalar extraövernattningen ihopa med "paketet" Du ska ha.´
Ett litet förtydligande avseende tillgång på platser och RUM
Det är relativt gott om platser till föredragen och middagen. Fler än i Göteborg men begränsat antal är det naturligtvis och jag är helt säker på att de som inte förhandsanmäler sig kommer inte heller att få plats.
Den stora begränsningen är tillgången på hotellrum. Vi har förhandsbokat ett antal rum och vi kommer vartefter att boka rum efter de anmälningar som kommer in. Då det under vår helg även är andra stora arrangemang i Linköping kommer hotellets vilja att hyra ut rum billigt till oss att minska ju närmare vi kommer dagen för stämman. Det finns alltså ingen garanti för att vi framgent kan få hotellrum till de priser som gäller just nu. Det är inte helt klart med hotellet vilken dag som är sista dag för att vi skall få det angivna priset.
Det är alltså att yttersta vikt att de som vill ha rum till det pris vi angivit i informationen bokar med det snaraste. Vi återkommer om någon vecka när vi talat med hotellet om hur bokningsläget är.
Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
Innebär det i klartext att vi som betalat in redan nu är garanterade plats på namngivit hotell och att inga höjningar av priset tillkommer för vår del??
Den stora begränsningen är tillgången på hotellrum. Vi har förhandsbokat ett antal rum och vi kommer vartefter att boka rum efter de anmälningar som kommer in. Då det under vår helg även är andra stora arrangemang i Linköping kommer hotellets vilja att hyra ut rum billigt till oss att minska ju närmare vi kommer dagen för stämman. Det finns alltså ingen garanti för att vi framgent kan få hotellrum till de priser som gäller just nu. Det är inte helt klart med hotellet vilken dag som är sista dag för att vi skall få det angivna priset.
Så priserna ni skyltar med är egentligen bara till oss som håller till på forumet? Eftersom ingen information (vad jag vet) gått ut till övriga medlemmar som inte hänger här så kommer kanske dom att få betala en högre summa eller kanske tom inte få plats på "vårt" hotell. Är det så det ligger till?
Så priserna ni skyltar med är egentligen bara till oss som håller till på forumet? Eftersom ingen information (vad jag vet) gått ut till övriga medlemmar som inte hänger här så kommer kanske dom att få betala en högre summa eller kanske tom inte få plats på "vårt" hotell. Är det så det ligger till?
Där gjorde du nog årets sista stora tänkande Robin;-)
Bra jobbat! Bra frågor!
Gott Nytt År på Er härinne
Jag uppmanar er att läsa första inlägget på den här tråden. Där står vad som gäller. Jag var med på mötet med hotellet, men det är Kenneth som har ansvaret för kontakten med hotellet. De som har betalt har naturligtvis ett rum till angivet pris.
Ju fler rum vi kan boka tidigt ju lättare blir det att förhandla med hotellet om att få det låga priset under en längre tid. Kan vi boka många rum kanske tillgången på rum blir den enda begränsning som vi inte kan råda över. Några hotell i Linköping är redan fullbokade helgen för ciklidstämman.
Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
Min tolkning är att fredagsaktiviteten betalas separat, och fredagsövernattning tillsammans med paket 1
Det finns nog de som endast vill övernatta fredag och de som fixar boende i egen regi men vill vara med på fredagsfestligheten.
Förtydligande ang min betalning. jag har betalt för dubbelrum, extranatt och middag på fredag på samma gång, hoppas inte kassören blir konfys av detta.
Väl mött i linköping...
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCG
Kommentar