Önskemål för nya ciklid.se
Kollaps
X
-
-
Något jag efterlyser på sidan är en avdelning för sjukdomar.
Det vore väll bra om man kunde lista upp kända sjukdomar, vad det är för symptom, medicinering etc.
Jag tycker det är lite bökigt att söka i forumet efter vissa grejer, man får ofta träffar på helt andra saker bara ordet man sökt efter finns med.
Då behöver man kanske inte lägga upp en ny tråd så fort man undrar nått, kanske blir lite lättare att få överblick över en viss sjukdom då? Vad tror ni kunde det vara nått eller är jag helt ute och cyklar?Kommentar
-
Något jag efterlyser på sidan är en avdelning för sjukdomar.
Det vore väll bra om man kunde lista upp kända sjukdomar, vad det är för symptom, medicinering etc.
Jag tycker det är lite bökigt att söka i forumet efter vissa grejer, man får ofta träffar på helt andra saker bara ordet man sökt efter finns med.
Då behöver man kanske inte lägga upp en ny tråd så fort man undrar nått, kanske blir lite lättare att få överblick över en viss sjukdom då? Vad tror ni kunde det vara nått eller är jag helt ute och cyklar?
Kanske är det så att det är något som saknas där, som bör kompletteras.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Just vita prick är en sjukdom som saknas, dimmiga ögon el. glosögon som vi hade uppe senast igår, oodinium, costia, bakteriella infektioner, learnea mm. Sedan även saltbad hittar jag inget om och där går också åsikterna i är och det kan vara svårt för varje enskild att ta beslutet ska man gör det eller inte eller hur mkt salt osv. Sen finns ju också vissa kortbad så som med ex FMG och Aqua-Furan som folk överlag inte vet tror jag ialf.
Som det är nu är det svårt att hitta till länken och ska jag in och leta sjukdomar så är det första jag tänker på inte att gå in längst upp under tjänster - frågor och svar. Ett alt är ju ytterligare en rubrik som heter sjukdomar.
Som det är nu vet jag inte något forum ialf i Sverige som har detta komplett, zoopet har väl en del.
Ett heltäckande sjukdoms"lexikon" är något jag saknar och haft ett helsike ibland att hitta när de varit ngt jag behövt veta för ex behandling och när jag sökt färdigt och letat i trådarna blir det ännu snurrigare och man vet inte vad som ska göras.Senast redigerad av tjornpatrik; 01 January 2008, 14:18.Kommentar
-
vet ej om det har tagits upp. men lite nyare mindre trista gråa färger på forumet?tjohejsan 980 liter fisksoppaKommentar
-
Jag vet heller inte om detta tagits upp tidigare, av det jag läst förstår jag att det är mycket på G. Jag undrar om det inte går att göra det lättare att hitta information från det gamla forumet i detta forum, om det nu inte är så att det rör sig om två olika föreningar? Bifogar länk till andra forumet.
Har tänkt mig att ha ett par Cryptoheros sajica i mitt kommande hörnakvarium på ca 250 liter. Ska även ha ett mindre stim med Corydoras sterbai samt ett par L-malar. Skulle vilja ha en snygg stimfisk tillsammans med dom. Skulle det funkar med minder stimfisk som "Kardinaler" eller är dom för små?Kommentar
-
Som "kvackare" vågar man ju inte riktigt sitta och skriva en FAQ. Dessutom går åsikterna isär så mycket och folk blir så aggressiva när det gäller just detta. Jag har skrivit lite under frubriken "salt" och det är en massa gnäll om just den texten med jämna mellanrum. Däremot kan man ge mer eller mindre goda råd i en diskussion.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Bifogar länk till andra forumet.
http://www.ciklid.org/forum/archive/...p/t-42023.htmlKommentar
-
Kommentar
-
Förbättra annons-sökningar
Jag skulle vilja kunna välja dels län, och köp eller sälj på annonssidan, så att det går att lista ex. alla köp-annonser från Stockholm, eller alla sälj-annonser från Göteborg. Det skulle underlätta och förenkla om man vill vidga sitt sökområde. Mvh MattiKommentar
-
Nu har jag inte läst igenom alla 16 sidorna... men en sak som gör ett annat forum väldigt populärt är ett eget galleri.
Kolla in: http://www.minhembio.com/galleri
En mycket trevligt inslag där man kan få sin anläggning betygsatt om man vill osv. Man länkar också produkter till bilderna vilket gör att man från produktsidan kan se bilder på produkten i naturlig miljö...
Översatt skulle man alltså kunna ha ett galleri för varje akvarium man har + länka fiskar och tillbehör till detta.
Söker man sedan på en speciel fisk eller tillbehör så kan man se dessa live i olika akvarie. Där kan man också se vad respektive ägare har parat ihop dem med för fiskar vilket skulle vara intressant för oss som är nybörjare...- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Nu har jag inte läst igenom alla 16 sidorna... men en sak som gör ett annat forum väldigt populärt är ett eget galleri.
Kolla in: http://www.minhembio.com/galleri
En mycket trevligt inslag där man kan få sin anläggning betygsatt om man vill osv. Man länkar också produkter till bilderna vilket gör att man från produktsidan kan se bilder på produkten i naturlig miljö...
Översatt skulle man alltså kunna ha ett galleri för varje akvarium man har + länka fiskar och tillbehör till detta.
Söker man sedan på en speciel fisk eller tillbehör så kan man se dessa live i olika akvarie. Där kan man också se vad respektive ägare har parat ihop dem med för fiskar vilket skulle vara intressant för oss som är nybörjare...Kommentar
-
Först skall vår kära artregister få sin premiär i ny skepnad.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Hoppas artregistret kommer att innehålla både hona och hane i fullvuxet stadie samt på ungdjur utav varje art4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Kommentar
Kommentar