Önskemål för nya ciklid.se
Kollaps
X
-
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
ett nytt upplägg på artregistret kanske??? Om man t.ex. vill kolla på bilder och artbes. på firrarna från malawisjön, så varje gång man klickar på en art så hamnar bild och artbeskrivning högst upp på sidan. När man sedan ska klicka på nästa art måste man scrolla ner till den. Funkar i början, men blir jobbigare mot slutet när man ska scrolla hela vägen ner.Senast redigerad av Fritte; 24 November 2007, 05:37.Kommentar
-
Jag saknar ett omfattande länkregister på ciklid.se. Just nu finns bara 5 länkar. Skulle kunna samla privata sidor, alla butiker m sida (vet att de finns under rabattbutiker), även sidor rörande alla olika biotoper, mallänkar, DIY samt länkar till tillverkare och grossister osv. Både nationella och internationella. Liknande zoopets länkguide. Blir ju ytterligare en stor tillgång på sidan dit folk kan vända sig för att få inspiration och leta efter tips osv och hitta sidor dom annars kanske aldrig skulle hitta.
Bara en idé. Användarna kan ju i så fall komma med förslag på länksidor och maila detta till ansvariga. Blir roligt att ha allt på samlat på ett ställe vilket jag tycker saknas.Kommentar
-
Tycker att de borde finnas bild till varge fisk som står i art registret. Man kanske kunde byta ut vissa bilder som inte är så lyckade och ersätta dem med bilder ifrån folk på forumet som tagit en mkt bättre bild?Kommentar
-
Dels skall det hittas bilder på de arter som inte har bilder, sen skall man ju kolla att man har rätt att använda bilden om den inte är postad i en tråd där alla postade bilder medger användning av densamma.
Så allt detta pågår i kulisserna ideellt, men jag håller med, det skulle vara kul med ett nästintill komplett artegister.
Så alla, börja posta bilder eller skicka bilder där det fattas i artreg!! , copyright på bilden gäller naturligtvis.
Mvh JariKommentar
-
Det är en målsättning hos NCS och de som jobbar med artegistret. Likaså byts bilder till bättre där det behövs.
Dels skall det hittas bilder på de arter som inte har bilder, sen skall man ju kolla att man har rätt att använda bilden om den inte är postad i en tråd där alla postade bilder medger användning av densamma.
Så allt detta pågår i kulisserna ideellt, men jag håller med, det skulle vara kul med ett nästintill komplett artegister.
Så alla, börja posta bilder eller skicka bilder där det fattas i artreg!! , copyright på bilden gäller naturligtvis.
Mvh JariKommentar
-
Det är en målsättning hos NCS och de som jobbar med artegistret. Likaså byts bilder till bättre där det behövs.
Mvh Jari
Hej.
Skulle detta kunna tänkas gälla även bilder på arter där det redan finns en bild? Att ni kan tänkas registrera flera bilder på en och samma art, då det ibland finns enorma skillnader beträffande utseendet på en och samma art.
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Mvh Jari
Skickade in 10+ bilder i augusti men hörde aldrig av er. Skickar gärna in igen om ni vill ha på CA. Har ni begränsnng på hur många bilder det ska vara per artbeskrivning?Kommentar
-
Mvh JariKommentar
-
Mvh JariKommentar
-
Hänger inte med riktig, är aningen trött idag. Lägger ni inte upp bilder som folk skickat in till artregistret om dessa ligger i någon tråd (ex SA bilder) sedan tidigare? Eller betyder det att om man lägger upp en bild i en tråd så medger man samtidigt att ni har rätt att använda denna i artregistret utan tillstånd?
Skickade in 10+ bilder i augusti men hörde aldrig av er. Skickar gärna in igen om ni vill ha på CA. Har ni begränsnng på hur många bilder det ska vara per artbeskrivning?
Skumt angående de 10 bilderna, iallafall om det var på CA ciklider för jag känner inte ens till det, kan dock ha missat nåt men tror inte det, skall kolla upp det.
Vad gäller bilder: huvudbild, hane, hona, yngel, habitat, biotop + 3 övrigt bilder i första hand. Sedan finns också plats för fångstplatsspecifika bilder.
Övrigt används ibland för ex. en annorlunda färgteckning på Midas exempelvis.
Mvh JariKommentar
-
Jo, de trådar som har denna klausul i första inlägget har det plockats bilder ifrån och kollas löpande för felande bilder, ex. "Fisk och akvarierelaterade bilder" är en sån tråd.
Skumt angående de 10 bilderna, iallafall om det var på CA ciklider för jag känner inte ens till det, kan dock ha missat nåt men tror inte det, skall kolla upp det.
Vad gäller bilder: huvudbild, hane, hona, yngel, habitat, biotop + 3 övrigt bilder i första hand. Sedan finns också plats för fångstplatsspecifika bilder.
Övrigt används ibland för ex. en annorlunda färgteckning på Midas exempelvis.
Mvh JariKommentar
-
Kommentar
-
Under följande länk kan man se vilka arter som det saknas bilder och beskrivning för. http://www.ciklidbladet.se/artregist...lder_index.asp
Dessutom så är det självklart intressant med olika typer av beteende-bilder för en art, samt bilder från olika fångstplatser på samma art. Yngelbilder är också något som ofta förbises.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
Kommentar