Önskemål för nya ciklid.se

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

OT

IE och Vista är sk.t
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ursprungligen postat av Wilhelm
      OT

IE och Vista är sk.t
      Haha..jag gillar det och det flyter på riktigt bra. Är du en "anti-windows" lirare? Det finns mååånga såna...och jag var det absolut med XP. Det var grymt ihåligt med alla säkerhetsluckor, men det känns som om Vista är tätare. Som vanligt så finns det ju alltid risker...med Windows...för det är ju en sport bland hackers att knäcka.

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Ursprungligen postat av Tony
        Jag såg det när jag satte mig vid macen. Jag satt med pc'n igår, och Windows går inte att använda till saker med färg. De där såg bannemig inte lila ut när jag gjorde dem
        Kanske testa samma stil som du har på "medlem"..dvs svart som övergår till grå/vit med en textfärg som belyser texten bra. Det där lila faller inte så bra samman med den snygga blåa genomskinliga.

Överhuvudtaget så ser det bra ut och forumet känns riktigt trevligt med lagom färger. Gillar, precis som Robin skrev, det där lilla vita mellanrummet mellan inlägg. Så lite kan göra så mycket...
        Senast redigerad av StefanL; 07 November 2007, 12:57.

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Loggan uppe i vanstra hornet saknar hyperlink till forsta sidan.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• jarinen
            Användare
            • April 2003
            • 1888

Ursprungligen postat av Malawe
            Det finns mååånga såna...och jag var det absolut med XP. Det var grymt ihåligt med alla säkerhetsluckor,
            Det har jag aldrig upplevt, ett idag bra, etablerat och fungerande OS. Man måste dock komplettera med Firefox .

Mvh Jari

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Ursprungligen postat av jarinen
              Det har jag aldrig upplevt, ett idag bra, etablerat och fungerande OS. Man måste dock komplettera med Firefox .

Mvh Jari
              Idag kanske ja...men det var länge sedan XP släpptes och det har haft alla upptänkliga säkerhetshål som gjort att det hackats grymt av kunniga datahackers. Sedan är det ju också mycket användaren som ger möjlighet att bli hackad beroende på vart man är och surfar..vad man laddar ned osv. Du har kanske inte utmanat ödet lika mycket som jag...

Kommentar

• Tony
                Användare
                • April 2002
                • 4594

Ursprungligen postat av Wilhelm
                Och när får vi som vägrar använda internet explorer se alla förändringar ?

Trogen firefox användare
                Ärligt talat är jag grymt less på Firefox och förstår faktiskt inte varför någon vill använda eländet. Jag har Safari på macen som "krångelreferens", och funkar det där är det 100% felfritt Skall ni nu vara aviga och använda något annat än IE i windows är ju Opera ett betydligt vettigare val.
                Tony Englund

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

ska testa opera.
                  mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• jarinen
                    Användare
                    • April 2003
                    • 1888

Ärligt talat är jag grymt less på Firefox och förstår faktiskt inte varför någon vill använda eländet. Jag har Safari på macen som "krångelreferens", och funkar det där är det 100% felfritt Skall ni nu vara aviga och använda något annat än IE i windows är ju Opera ett betydligt vettigare val.
                    Opera är briljant i alla avseenden utom att en del funktioner inte riktigt funkar i opera en del siter inte stödjer det. Blixtsnabb!, ibland tror man att det laggar för att det gick så fort att ladda, man hinner inte se det helt enkelt.

Inte avig, bara använda det bästa, den bästa lösningen för mig, inga andra värderingar i det.

Mvh Jari

Kommentar

• tjornpatrik
                      Användare
                      • August 2006
                      • 830

Skulle man inte kunna ha ett personligt fotogalleri där man kan lägga in sina bilder typ som "medlemmarnas bilder". Eller att man har ett bild galleri för olika biotoper där man lätt kan lägga upp och bara få ex Malawi, SA bilder osv. Nu finns ju iofs artgalleriet men d skulle vara roligare att samla bilder på ett ställe och få en bättre överblick.

Sen hade det varit roligare med medlemmarnas akvarium om man kunde få ha mer än en bild / akvarium.

Annars gillar jag forumet skarpt och tycker ni ansvariga, värdar mm gör ett fantastiskt jobb!

Kommentar

• Tony
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4594

Ursprungligen postat av patriks155
                        Skulle man inte kunna ha ett personligt fotogalleri där man kan lägga in sina bilder typ som "medlemmarnas bilder". Eller att man har ett bild galleri för olika biotoper där man lätt kan lägga upp och bara få ex Malawi, SA bilder osv. Nu finns ju iofs artgalleriet men d skulle vara roligare att samla bilder på ett ställe och få en bättre överblick.
                        Vi hade tidigare fotogalleri ganska högt på prioriteringslistan, men sedan forumets foto-trådar fått sådant genomslag har vi väl mer eller mindre lagt detta på is. Därmed inte sagt att vi inte fixar till det, men det finns annat som skall göras tidigare.
                        Tony Englund

Kommentar

• Joakim Draktoft
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 7334

Som Tony just angav så finns Medlemmarnas bilder med i utvecklingsplanen, men en hel del andra saker är prioriterade före.

Att ha fler bilder på akvarium och egna bilder på arter i Mina akvarier och Mina arter är också något som kommer.
                          Joakim Draktoft
                          f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• tjornpatrik
                            Användare
                            • August 2006
                            • 830

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                            Som Tony just angav så finns Medlemmarnas bilder med i utvecklingsplanen, men en hel del andra saker är prioriterade före.

Att ha fler bilder på akvarium och egna bilder på arter i Mina akvarier och Mina arter är också något som kommer.
                            låter kanon!

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Snyggt jobbat Tony!
                              Nu kan jag ha kvar firefox , slipper byta till opera.
                              mvh Wilhelm

Kommentar

• Robin
                                Användare
                                • January 2003
                                • 4526

En ignore-funktion...
                                Mvh
                                Robin

Kommentar

Arbetssätt...