Önskemål för nya ciklid.se

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

Något som jag kom på är:

När man ska starta en ny tråd och skriver t ex "nitrit" i rubriksraden så får man upp gamla trådar som innehåller ordet "nitrit" och kan då välja efter att ha kikat på dessa om man fortfarande vill lägga upp en ny tråd i ämnet.

Jag vet att det finns längst ner, men då har man ju redan skapat en ny tråd.

Kanske inte bidrar till aktivitet på forumet men det känns ju onödigt att starta nya trådar med "samma" frågor hela tiden. Hade den funktionen funnits när jag startade min tråd om filtermaterial och bakterier kanske jag inte hade dragit igång den. Å andra sidan blev det en del intressanta inlägg där, och jag fick lära mig lite nya saker...

Hmmm...

Sen kan man så klart söka, men jag gör inte alltid det utan drar istället igång en ny tråd.

Hoppas ni fattar vad jag menar fastän jag har flummat lite och diskuterat med mig själv

Kommentar

• *Ulrica*
      Användare
      • January 2007
      • 290

Jag är alldeles ny här och vet därför inte om följande önskemål redan är avhandlat någonstans, men jag skriver det i alla fall...

Jag som helt ny på ciklider sitter och tittar igenom varenda beskrivning som är listad tex. under "Malawi". Var och varannan innehåller varken bild eller beskrivning och en del innehåller bara en bild. Jag skulle önska att detta framkom redan i listan till vänster, med något sorts tecken. Utan bild och text kanske med ** och utan text kanske med *. Då behöver jag inte kolla igenom alla i listan om jag är ute efter att hitta fina fiskar tillexempel....

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Ulrica, det jobbas kontinuerligt på artregistret och det kommer säkerligen aldrig bli 100% komplett, men bra nära. Eftersom föreningen bygger på till 100% av medlemsinsatser vore det ju kanon om man bläddrar förbi någon "tom" artbeskrivning om en art man själv har koll på, för då är det bara att skriva en och posta en bild
        Tony Englund

Kommentar

• Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

Att det saknas bilder om information beror troligen på att det är ovanliga arter som få håller i sina akvarier. Att tro att vi ska få bilder och beskrivningar för alla 2000 ciklidarterna är nog att sikta lite väl högt.
          Någon typ av markering (t ex. T för beskrivande text och F för Foto) i menyerna skulle nog vara bra. Ett alternativ skulle kunna vara filterfunktioner som till exempel "visa enbart beskrivningar med text"
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• *Ulrica*
            Användare
            • January 2007
            • 290

Ursprungligen postat av Micke
            Någon typ av markering (t ex. T för beskrivande text och F för Foto) i menyerna skulle nog vara bra.
            Yes, please...

Ett annat önskemål: en liknande sökfunktion som finns på Zoopet, där man kan ställa in akvariestorlek, vattenvärden, geografiskt område, storlek på fisk, svårighetsgrad, odlingsvalör etc. etc. när man ska söka efter lämpliga arter att ha i sitt kar. Det är jättetrevligt att fråga i forumet, eftersom alla är så himla snälla och trevliga, men det hade underlättat för en nybörjare som letar lämpliga arter...

Kommentar

• Björkis
              Användare
              • February 2004
              • 59

Jag saknar en funktion för att geografiskt avgränsa köp/säljanonnser, kanske i kombination med en sökfunktion!( Finns det redan kanske någon vänlig själ kan tala om det för mig, och hur man gör) =)
              -"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne Anka

Kommentar

• Mikael_S
                Användare
                • May 2006
                • 246

Ursprungligen postat av Björkis
                Jag saknar en funktion för att geografiskt avgränsa köp/säljanonnser, kanske i kombination med en sökfunktion!( Finns det redan kanske någon vänlig själ kan tala om det för mig, och hur man gör) =)

Man går in på köp o säljsidan.. sen ner till vänster, där finns en ruta "SÖK" där jag skriver i det önskade länet... Sen får ja upp alla annonser över det valda länet.
                Mvh Mikael Schöllin

Kommentar

• Rhodebaert
                  Användare
                  • February 2006
                  • 557

Köp och sälj skulle kunna göras mycket mer användarvänligt i alla fall. Lite mer avancerad sökning där man kan söka akvarium säljes i gästrikland 1000-2000 kr tex.
                  Det går alltid en senare buss.

Kommentar

• *Ulrica*
                    Användare
                    • January 2007
                    • 290

Jag kom just på ett önskemål!
                    Att man skulle kunna markera en artbeskrivning som "favorit" och sedan kunna gå till sina listade favoriter någonstans eller tom att andra kunde se vikla favoriter man har...

Kommentar

• Tony
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4594

Ursprungligen postat av *Ulrica*
                      Att man skulle kunna markera en artbeskrivning som "favorit" och sedan kunna gå till sina listade favoriter någonstans eller tom att andra kunde se vikla favoriter man har...
                      Det låter ju intressant och borde vara ganska lätt att lösa.

Fortsätt att fylla på, så får vi se vad som går att lösa
                      Tony Englund

Kommentar

• Wilhelm
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9122

Länkar i köp o sälj borde vara klickbara!
                        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Bilbo
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 1159

Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Definitivt!
                          // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Tony
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4594

Ursprungligen postat av Wilhelm
                            Det finns ju förvisso ett fält för länkar som är klickbara, men vi tar med det på önskelistan!
                            Tony Englund

Kommentar

• wracker
                              Användare
                              • June 2006
                              • 295

okej jag är inte medlem(än), har inte fått arslet ur vagnen att betala avgiften, för komplicerat att gå till banken å hämta nya engångskoder..

men hopas jag får lägga ett önskemål ändå..

verifiering av lösenord på köpåsälj delen.. hört av flera som fått bett moderatorer att radera för att det blivit nån liten felstavning i lösenordet. eller avkoda stjärnorna satt man ser vad man skriver in

Kommentar

• daniel_i_malmö
                                Användare
                                • April 2002
                                • 1338

Ursprungligen postat av *Ulrica*
                                Håller med att det vore en bra funktion. Och från den är ju steget inte långt till att man ska kunna markera vilka arter man har hemma i sina akvarium... Funktioner som skulle kunna öka 'community'-känslan på ciklid.se.
                                Tjugofem år med ciklider.
                                http://www.malmoakvarieforening.se
                                Centralamerika 2006
                                Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

Arbetssätt...