Önskemål för nya ciklid.se

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Ursprungligen postat av Christian T
    Hur vore det om man via ett knapptryck (där man givetvis registrerar sig) kunde få senaste numret av Bladet gratis (provex) tillsammans med ett inbetalningskort för innevarande/nästkommande år.
    Det faller på 2 saker
    1/ Portot för enstaka utskick är högt - 22 spänn (mycket billigare vid massutskick)
    2/ Och framförallt - om många skulla nappa på ett sådant erbjudande så skulle man få trycka en väldigt stor överupplaga (man vet ju inte i förväghur många som nappar på erbjudandet) och då blir det väldigt dyrt.

Jag tror att ganska många som upptäcker detta forum i oktober-november väntar med att bli medlemmar till nästa år. För de vill ju inte betala nytt medlemskap redan några veckor senare. Och en kund som inte agerar direkt på ett stimuli, är ofta en förlorad kund. Han kommer inte alltid tillbaka och när/om han gör det börjar processen om. Kan man tänka sig att Medlemsavgifter som betalas in under senhösten gäller för nästkommande år och inte för innevarande år? Varför inte vara generös mot nya medlemmar och låta dem få både ock. Är de sedan nöjda fortsätter de som medlemmar och betalar årsvis..
    NCS är en registrerad ideell förening och ger därmed ut en medlesmtidning - om man skulle lämna detta med årsmedlemskap så innebär det också att NCS blir momspliktigt och helt andra krav ställs på t.ex. bokförening etc.
    Med andra ord så hade medlemsavgiften fått höjas rejält + att det inneburit mycket mer ideellt arbete

Minns att jag skrev ett inlägg till Kjell (som regerade på sidan då (som nu...?)) .
    Definitivt inte nu - för tillfället är jag en tämligen passiv medlem vad gäller ciklid.se däremot fortfaranade hyfsat aktiv vad gäller Cikklidbladet

Kommentar

• Kalle-El
      Användare
      • August 2005
      • 255

Om det nu är såpass dyrt att ha igång hemsidan kanske det vore idé att bjussa på möjligheten att lösa två olika medlemskap; Ett fullständigt som det är i dagsläget samt ett som enbart berättigar tillträde till alla delar av hemsidan. Har inga som helsta belägg för detta, men det skulle ju kunna vara på det viset att en hel del personer här inne kanske skulle ha enklare för att betala en mindre avgift bara för hemsidan då de kanske inte är så intresserade av tidskriften.

Sedan är det ju den gamla käpphästen med att medlemskapet gäller kallenderår istället för 12 månader från det att man betalat in pengarna. Själv läste jag inte allt så noggraant första gången jag betalade in medlemskap och det kändes lite märkligt att ens medlemskap gick ut bara någon månad efter det att man betalat in det. Nåväl bara några tankar...

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Ursprungligen postat av Kalle-El
        Sedan är det ju den gamla käpphästen med att medlemskapet gäller kallenderår istället för 12 månader från det att man betalat in pengarna. Själv läste jag inte allt så noggraant första gången jag betalade in medlemskap och det kändes lite märkligt att ens medlemskap gick ut bara någon månad efter det att man betalat in det. Nåväl bara några tankar...
        Som jag skrev i mitt förra inlägg så är det inte föreningsmässigt möjligt att göra så.

Kommentar

• Kalle-El
          Användare
          • August 2005
          • 255

Sorry det svaret råkade jag inte se innan jag skrev mitt inlägg.

Kommentar

• Felipe
            Användare
            • April 2002
            • 327

Japp...jag skulle jatte garna vilja vara medlem (trots avstandet till foredrag, tidning,etc,etc) och till och med betala for en del funktioner pa ciklid.se, enda problemet ar ju att vara inkomster har nere ar sa pass sma att det vore omojligt att betala vad som ar rimligt for er i Skandinavien.
            Daremot tycker jag att det ar en sjalvklarhet att ickemedlemmar ska betala mera.
            Felipe

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Det finns det ju redan eftersom man måste ha betalt för att ha tillgång till allt på ciklid.se. Sedan kan man ju alltid diskutera hur mycket som skall vara öppet även för icke betalande - själv tycker jag dock till skillnad från dig att en del i alla fall skall vara stängt för icke betalande. Om det skall vara mer (som Zaphi menar) eller om det skall vara som det är nu vill jag låta vara osagt - jag vill nog först vilja diskutera varje del för sig.

Ja det vart ju lite galet skrivet av mig. Menar förståss ingen betalning utöver medlemskapet i NCS. Behövs det mer Pengar för driften av websidan, så kanske en höjning av medlemsavgiften skulle kunna vara en möjlighet.
              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Byttorp
                Användare
                • November 2003
                • 1585

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                Jag spånade helt fritt. Idén är lika bra nu som då. Så fort den går att genomföra bör man göra det.
                Om det är en bra idé eller inte låter jag vara osagt, men att koppla på betalsystem på en enkel e-handels lösning kostar idagsläget cirka 1000:- i start, 0,95% i transaktion (dock minimumavgift per månad på cirka 299:-). Tillkommer gör arbete med att få allt att funka dvs programering. Kostnaden avser mastercard och visa. (www.dibs.se)

Det går också att koppla till bankbetalningar, dvs betala med dosa. Ytterligare kostnader och mer tid att lägga ner..

Personligen så vet jag inte om det antal betalningar som genomförs mellan medlemmarna och NCS (cirka 1400 st /år kanske?) berättigar en investering i tid och pengar för att "underlätta" medlemsskap och betalning.

Jag tycker det funkar bra som det är nu. Men med tanke på den kvalitét som ciklid.se och tidningen håller så skulle jag personligen inte ha något emot att man höjjer avgiften på medlemsskapet med nån hundring.

Jag tror däremot inte på olika priser för olika tjänster, ett medlemsskap och allt ingår är nog mer rätt.
                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                Ordförande GCG

Kommentar

• Byttorp
                  Användare
                  • November 2003
                  • 1585

Ursprungligen postat av Micke
                  Nu tror jag (och vet enligt bankernas statistik) att de flesta har övergett de skriftliga girobetalningarna och betalar räkningar via internet. I år finns det ett inbetalningskort i CB 4 så det blir intressant att se om det märks någon skillnad. Nytt i år är också att vi lottar ut ett pris bland dem som betalar senast den 31/1.
                  Fick tidningen idag och jag har redan lagt inbetalningskortet i högen med räkningar att betala innan jul. Bra intiativ med lotteriet också. Det tror jag triggar till tidigt medlemsskap. Vill ni utöka lotteriet med 5? snabbhetspremier så kan jag skänka priser (påsar med skalad artemia tex). (skriv pm i så fall).
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

Kommentar

• Perikles
                    Användare
                    • December 2005
                    • 658

Det är bara att se på Aftonbladet som håller ställningarna med en design som varit sig lik sedan jag fick internet.
                    Aftonbladet.se är inget vi bör eftersträva, rörigt å för mycket popups och har man en äldre maskin så orkar den inte ladda allt skit.
                    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                    Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• Christian Alfredsson
                      NCS Medlem

• April 2002
                      • 4179

Ursprungligen postat av Byttorp
                      Om det är en bra idé eller inte låter jag vara osagt, men att koppla på betalsystem på en enkel e-handels lösning kostar idagsläget cirka 1000:- i start, 0,95% i transaktion (dock minimumavgift per månad på cirka 299:-). Tillkommer gör arbete med att få allt att funka dvs programering. Kostnaden avser mastercard och visa. (www.dibs.se)

Det går också att koppla till bankbetalningar, dvs betala med dosa. Ytterligare kostnader och mer tid att lägga ner..

Personligen så vet jag inte om det antal betalningar som genomförs mellan medlemmarna och NCS (cirka 1400 st /år kanske?) berättigar en investering i tid och pengar för att "underlätta" medlemsskap och betalning.

Jag tycker det funkar bra som det är nu. Men med tanke på den kvalitét som ciklid.se och tidningen håller så skulle jag personligen inte ha något emot att man höjjer avgiften på medlemsskapet med nån hundring.

Jag tror däremot inte på olika priser för olika tjänster, ett medlemsskap och allt ingår är nog mer rätt.

Har för mig att det var jättesmidigt på www.goc.se... Kanske kan kolla där.
                      Christian Alfredsson
                      http://www.zoopet.com
                      http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

Har för mig att det var jättesmidigt på www.goc.se... Kanske kan kolla där.
                        Hos GOC betalar man via Giro?
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Pettson
                          Användare
                          • October 2003
                          • 86

Se till att sidan funkar i "Firefox", så man slipper

Första sidan hem personer är just nu aktiva på ciklid.se <% response.write(" " & WeekdayName(weekday(date())) &" den " & day(date()) & " " & MonthName(month(date())) &" "& year(date())) %>

Holger

Kommentar

• endymion

Köp och sälj uppdelat i Typ: akvarium,fisk, akvarietillbehör och böcker eller nått i den stilen.

Kommentar

• Ted
                              Användare
                              • November 2003
                              • 157

bättre sätt att se bilderpå medlemmarnas akvarium typ http://www.cichlids.dk/akvarier/
                              kanon när man också kan kommentera..
                              /Ted
                              750l salt http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=24684&page=8

Kommentar

• Per B
                                Användare
                                • September 2005
                                • 1250

Pettson, så här ser sidan ut hos mig i Firefox 1.5.0.9:

Första sidan hem personer är just nu aktiva på ciklid.se

...och så här i IE:

Första sidan 92 personer är just nu aktiva på ciklid.se

Vad kör du för version av Firefox?
                                mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

Arbetssätt...