If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
nej abslout inte.. många som frågar det dock. Han ser faktiskt ut så här! Tycker det är tjusningen med MC/Ob färgade att de kan få vlädigt olika teckning.
Vissa av mc-hanarna har mer eller mindre synliga ränder, mer rött i sig osv(han nr1)....medans andra (som hane nr 2) har inga synliga ränder och har mer blått i sig.
Även standard hanar är välidgt snygga med ljusblå bas och svarta ränder... har inga foto på dessa dock.
Ja de var mkt fina på sitt sätt faktisakt! men tyckte de såg ut som han nyligen slåtts med nån =)
När min tjej kommigt ur-SA tiden så e de te baka te Malawi helt klart! =)
Mina hanar är MC båda 2 utan ränder. Riktigt snygga... Kan lägga upp bilder när jag kommer hem.
Är på "julresa" så jag har svårt att lägga upp några bilder för tillfället.
Min zoon -m[A]use^-one aquarist to find them, one plasticbag to bind them,and one aquarium to rule them all! Prova på vårt forum tills hemsidan är klar... http://www.malawifreaks.se/forum
Otroligt fina firrar ni har. Tänkte lägga upp en par bilder på mina små favoriter. Jag har bara fastnat för dom. MC och OB Zebra, om hanen nu kan tolkas som MC?
Dock skitiga rutor och en dålig fotograf, men ha överseende första gången jag lägger ut några bilder
eraserx!, -Hur går det med dina northern blue?, är sugen på den arten..
Det går bra med dom! Snygga som attan, har ett problem bara ... O inte så lite... Får dom inte till att leka. Sällan att hanen spänner upp sig för honan. Svar ja, det är en hona o hane det är jag säker på. Plus att dom lekte en gång precis innan jag köpte paret. Så jag vet inte riktigt vad som är felet. Har väl haft dom drygt ett halvår nu utan lek.
Skaffade ett till par för ett tag sedan för att trigga lite mer till lek. Får se hur det går med det. Ska ev. lägga upp lite bilder på mina northern blue så ni får dreggla lite!
P.s Go jul på er å gott nytt år!
Min zoon -m[A]use^-one aquarist to find them, one plasticbag to bind them,and one aquarium to rule them all! Prova på vårt forum tills hemsidan är klar... http://www.malawifreaks.se/forum
En fuelleborni katale variant som inte e OB... ganska natuligt ljus i den burken måste jag få säga.
Bilden är tagen med en mobiltelefon så det kanske inte är jordens bästa kvalite typ.
En fuelleborni katale variant som inte e OB... ganska natuligt ljus i den burken måste jag få säga.
Bilden är tagen med en mobiltelefon så det kanske inte är jordens bästa kvalite typ.
fisksoppa eller, ser ut som tilapia mariae bland malawina, men grymt snyggt ljus i karet.........
Kommentar