If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är en utomhuspool på kanarieöarna, Loro park hette det.
Så det är äkta berg med äkta solsken =))
Här är en helhetsbild på poolen.
aha ok då förstår jag varför det e sånt fint skimmer i "burken"
e som att det inte finns vatten runt firrarna.
asså hitom glaskivan skulle man ha en pol som man kunde simma å snorkla, har funderat på detta i många år men blir lite dyrt att hålla värmen året runt.
jaja man kan ju alltid drömma vidare att man gör detta bakom huset
Instämmer helt, dock fick jag göra av mig med mig grupp för ca 8 månader sedan, hanen var alltför aggresiv mot allt och alla. Men en otroligt vacker fisk är det utan tvekan. det blir nog ett "gäng" igen inom kort
Den som såldes som "Yellow Sided" förr, kanske även ännu, vilken "fångst-variant" var det??Det var väl inte Katale!? Tycker den är mer "Fuellebornisk" i kroppen jämfört med Katale. Nån som knows?
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Hur håller man L. fuelleborni bäst? Jag blev ubersugen på "katale" efter de här bilderna, men en vän till mig har en mycket snygg "katale" hemma som jag varit avis på lääänge så suget har funnits där länge.
Fuelliborni är en ganska hård mbuna som dessutom blir stor, bland de större mbunas, så ifall man vill ha fler än en hanne så tror ja iaf att akvariet ska vara ganska stort men å andra sidan kanske man kan hålla den som troffar, dvs i större grupp..
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Hur håller man L. fuelleborni bäst? Jag blev ubersugen på "katale" efter de här bilderna, men en vän till mig har en mycket snygg "katale" hemma som jag varit avis på lääänge så suget har funnits där länge.
I grupp anser jag.. 7+7 eller något. Många hanar så hanarna kan fajtas med varandra. Det är mina tips. L.fuelleborni är inte helt olik trewavasaen i beteende.
Den bör få dominera i karet. Jag hade Zebra och Fuelleborni, bägge från Katale. Fuellebornin kom aldrig till sin rätt så länge de gick ihop. Anser att Fuellebornin är hårdare än Trewavasae.
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Katale varianten är ju lite mindre och inte riktigt lika "tung" som sina bröder, personligen tycker jag man enklast håller dom antingen som Robin va inne på, en massa par eller 1+2 eller 1+5.
Sen som ozric säger så är det bra om den får va kung så han inte bara simmar längs rutan outfärgad.
1+3 och 1+4 brukar sluta med 1+2 =( men har man ett helt gäng av dom så ere ju lugnare.
Jag tror dom är utmärkt sällskap till Pseudotropheus williamsi "blue lips"
hmmm... trodde min ena hane var sjuk för ett par dagar sedan... han står bakom pumpen och trycker. Men sen såg jag att han varit i slagsmål... fenorna är söndertrasade. Han kommer bara fram vid matning och när den andra hanen jagar fram honom. Han var den dominanta hanen men nu har tydligen den andra tagit över. Så vad gör man? tar bort den "rädda" hanen eller? Just nu har jag två hanar och två honor...
Vill ju ha kvar bägge! Nån som har nått tips? Eftersom den ena honan tuggar så ska jag snart flytta henne till ett yngelkar så då blir det ju bara en hona kvar...
Kommentar