Nu är det mindre än 2 fulla dagar kvar för röstning och inskickning av bidrag !!!
Fototävling 2007
Kollaps
X
-
-
Sista påminnelsen för månadsskiftet februari/mars !!
Några få timmar kvar att hinna rösta och skicka upp bidrag...Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Nu är vinnaren för februari presenterad:
Grattis Rickard Håkansson a.k.a jinnarparenJoakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Ursprungligen postat av RobbeJag går alltid efter fotokvaliteten först
Ps. detta va ingen kritik mot ditt argument angående hur du väljer utan jag valde att citera dig för att ha en överskrift =)
Ursprungligen postat av cichlids4funHej.
alla kanske inte har råd med dyra kamerer och program for att redigera bilder i heller, så varför inte låta både orginalbild och photshoppad visas i tävlingen.......Senast redigerad av deelay; 02 March 2007, 04:07.Kommentar
-
Vill bara påminna om att halva tävlingstiden nu passerat för mars månads tävling.
Glöm inte att rösta !!!Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
För mig som tittar i en "Nördig" fototävling som Ciklid`s fototävling så är kvalite (skärpa, ljus etc) av underordnad betydelse.
Motivet och hur bilden är komponerad är mycket viktigare för mig.
Samt precis som Deelay säger så tycker jag också att svårigheten att få till en kul bild på just den eller den fisken har betydelse i min bedömning.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Lättröstad månad! Endast 4 st som poängsattes av mig!
Undrar om man kan kommentera en bild utan att sätta poäng på den??"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricLättröstad månad! Endast 4 st som poängsattes av mig!
Undrar om man kan kommentera en bild utan att sätta poäng på den??
Jag har alltid gett poäng till samtliga foton och kommer att fortsätta göra det då även de som jag tycker mindre om iallafall är värda något eller några poäng. Om du gett dessa 4 bidrag 10 poäng var och de övriga 0 så kan man ju snabbt se att just de 4 får ett ganska stort försprång...Kommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweOm du gett dessa 4 bidrag 10 poäng var och de övriga 0 så kan man ju snabbt se att just de 4 får ett ganska stort försprång...Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeIngen röst är ingen poäng (inte 0 poäng) - och det är medelpoäng som räknas.Kommentar
-
Om fler skulle göra som ozric, skulle det ju kunna gå på följande sätt att en bild som ej fått några röster av alla utom 1 och de personen ger den bilden 10 poäng så skulle medelpoängen för den bilden bli 10,0 poäng och den bilden skulle sannolikt vinna trots bara att en person poäng satt den. Om man inte gillar någon bild så är det inte så himla jobbigt att poängsätta den.Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricUndrar om man kan kommentera en bild utan att sätta poäng på den??
Kommentarer som läggs under pågående tävling syns dock ej tills dess att tävlingen är avslutad.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Finns det inget ställe man kan ställa i skärmen på. Finns vissa bilder som ser klockrena ut hos mig, typ förra månadens vinnarbild. Men var hos morsan över helgen där såg man skiftningar som överhuvudtaget inte synns på min skärm. Men av de bilderna som ser mörka ut hos mig såg de betydligt bättre ut.
Lite flummigt kanske .... men det känns som folks bildskärmsinställningar ställer till det för tävlingen en hel del.Kommentar
-
Ursprungligen postat av endymionFinns det inget ställe man kan ställa i skärmen på.
Annars kan man använda denna typen av bilder att kalibrera efter:
http://www.zenitex.net/calibrate.htmKommentar
-
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
Kommentar