Antquarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    Antquarium

    Kolla denna länk om myrakvarium samt läs om hur Teknikmagasinet dissar vår hobby

    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Prayerman
    Användare
    • June 2004
    • 1314

    #2
    Hehe, jo det såg intressant ut. Måste vara riktigt kul att ha lite myror som kutar runt i lite gele. Jag skall genast beställa ett!
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

    Kommentar

    • Lenmar
      Användare
      • August 2005
      • 55

      #3
      Du behöver inte beställa det. Gör det själv i stället: Strunta i att dra åt locket på honungsburken så blir det billigare. Visserligen lite gulare men det kan ju bli svartmyror i svartvatten??
      "Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke"
      LENnie är min käre sambo och MARia är jag!

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        HUUH! jämföra akvarium med tomas ledin och dr alban nog är det teknikmagasinet som är ute, åtminstone ute och cyklar...... HUUH!

        Kommentar

        • Per B
          Användare
          • September 2005
          • 1250

          #5
          Jag håller med Lenmar men utvecklar "du kan göra det själv" lite:

          När jag var liten (10-11?) så gjorde jag ett myrterrarium genom att använda en enkel, öppen ram som jag lade på en glasskiva. Jag byggde upp ett gångsystem med modelllera. Gångsystemet började med ett hål "högst upp". Här och där utvidgade sig gångarna till "grottor". Till sist fyllde jag ramen med gips. När det torkat krafsade jag ut leran och fäste glasskivan mot gipset. Nu var det bara att fylla på med barr och myror samt trycka i en kork i hålet högst upp.

          Gipset andades tydligen för myrorna överlevde. Matade gjorde jag med sockerlösning.
          mvh Per

          Tanganyika och Västafrika i burkarna

          Kommentar

          Arbetssätt...