Am Top innerfilter..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • May 2004
    • 2964

    Am Top innerfilter..

    Är det någon som har provat någon av dessa, eller vet om dom är något att ha?
    Den största är visst på 2000L/T och går loss på 350:-,
    Låter ju som hittat eller?
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!
  • Ove Planstedt
    NCS Medlem
    • May 2006
    • 1816

    #2
    Ursprungligen postat av Beast
    Är det någon som har provat någon av dessa, eller vet om dom är något att ha?
    Den största är visst på 2000L/T och går loss på 350:-,
    Låter ju som hittat eller?
    Jag har ett sådant, kan säga att det är rena skräpet minimal filtervolym, skränig, strömslukande, klent byggd. KÖP DEN INTE 350 kr är alldeles för mycket.

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • May 2004
      • 2964

      #3
      Ursprungligen postat av Ove Planstedt
      Jag har ett sådant, kan säga att det är rena skräpet minimal filtervolym, skränig, strömslukande, klent byggd. KÖP DEN INTE 350 kr är alldeles för mycket.
      Tack för svaret Ove, misstänkte att det var så..
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

        #4
        Jag har flera stycken av dom. Använder pumphuvudet samt plattan den sitter på och resten kastar jag för det är som ovan sagts rena sk...en. Jag tycker att den är bra att använda som pumphuvud i en filterhörna. Bra tryck i den och kostar /kostade bara 275 här.
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • JockeB
          Användare
          • May 2004
          • 2964

          #5
          Ursprungligen postat av Wilhelm
          Jag har flera stycken av dom. Använder pumphuvudet samt plattan den sitter på och resten kastar jag för det är som ovan sagts rena sk...en. Jag tycker att den är bra att använda som pumphuvud i en filterhörna. Bra tryck i den och kostar /kostade bara 275 här.
          Tycker du också att dom låter mycket?
          275:- hmm är det länge sen du köpte dom? 350:- hittade jag på PWSS, var köpte du dina?
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • April 2002
            • 9122

            #6
            Har svårt att avgöra, då det låter mest av vattnet med luftbubblor. Sen tycker jag att det ska låta lite i akvarierummen.

            Jag köpte dom i Linköping, i den affären som har namnet efter det som hundar och katter har 4 stycken av.
            För nån vecka sedan så fanns det några kvar.
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • JockeB
              Användare
              • May 2004
              • 2964

              #7
              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Har svårt att avgöra, då det låter mest av vattnet med luftbubblor. Sen tycker jag att det ska låta lite i akvarierummen.

              Jag köpte dom i Linköping, i den affären som har namnet efter det som hundar och katter har 4 stycken av.
              För nån vecka sedan så fanns det några kvar.
              Ok, tack för tipset..
              Mvh Jocke
              Centralamerikanska Ciklider!

              Kommentar

              • Zircons
                Användare
                • November 2006
                • 43

                #8
                Am top

                har själv två am top filter fast bara ett 800l/h och 1000l/h i min scalare tank tycker dom sprutar på bra o är väldigt tystgående de vill säga om man inte kopplar på luftslangen då låter bra mycke mer men inte överlag!!!!! men som nämnts ovan dom har ett jäkla dåligt filter men de går la bygga om. Om man har tid

                Kommentar

                • JockeB
                  Användare
                  • May 2004
                  • 2964

                  #9
                  Ursprungligen postat av Zircons
                  har själv två am top filter fast bara ett 800l/h och 1000l/h i min scalare tank tycker dom sprutar på bra o är väldigt tystgående de vill säga om man inte kopplar på luftslangen då låter bra mycke mer men inte överlag!!!!! men som nämnts ovan dom har ett jäkla dåligt filter men de går la bygga om. Om man har tid
                  Hej och välkommen till forumet!
                  Det är ju just det med tiden, jag har ju ingen
                  Då kan jag lika gärna köpa något som är bättre och bara lite dyrare..
                  Mvh Jocke
                  Centralamerikanska Ciklider!

                  Kommentar

                  • Zircons
                    Användare
                    • November 2006
                    • 43

                    #10
                    Man tackar man tackar de beror ju faktiskt helt o hållet på hur stor baljan är som du ska köra de i!!!
                    ja har ett 800 och ett 1000l/h filter i ett 130*45*35 balja de blir bra cirkulation men renar någorlunda för att sitta två filterbitar som har måtten 6cm*3cm*3cm tror ja de va men inte för mycke skit om dom dom cirkulerar bra men behöver nog kompenseras med nått bättre filter men de bästa är ju att pajjar den får man en ny på studs.............den får en 6 av 10

                    Kommentar

                    • bmwpower
                      Användare
                      • December 2002
                      • 1934

                      #11
                      Pumphuvudena funger bra men resten får man som bonus, hålen för insuget sätter snabbt igen sig

                      Kommentar

                      • Zircons
                        Användare
                        • November 2006
                        • 43

                        #12
                        ps ja hittar inget annat innefilter som pumpar lika mycke som am top eheims vassaste ligger på 1200l/h

                        Kommentar

                        • Ove Planstedt
                          NCS Medlem
                          • May 2006
                          • 1816

                          #13
                          Ursprungligen postat av Beast
                          Då kan jag lika gärna köpa något som är bättre och bara lite dyrare..
                          Det gör du alldeles rätt i, det blir billigare i längden. Mitt AM-top har jag skickat till återvinnings centralens elektronikskrot.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...