NLS bättre?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MalawiMannen
    Användare
    • March 2005
    • 207

    NLS bättre?

    Ngn här som har märkt ngn förändring på sina fiskar efter att dom användt NSL fodret?
    Blev lite chockad av priset bara när jag skulle kolla på det idag
    Som sagt ngn som märkt ngt till det bättre som inget annat foder gett?
    www.very-important.se
    Aquarizt Zentrum

    Nu ombyggd o fin
    Kika in vet jag
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    #2
    Jag har ingen direkt personlig erfarenhet men känner många seriösa som använder det med stor framgång. Priset motiveras tydligen av att fodret är mycket drygt.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • February 2006
      • 3479

      #3
      Jag använder NLS till mina Geophagus altifrons och är nöjd med fodret. Jag ska även börja mata mina malar med NLS. Jag upplever väl inte ännu att det är ett mirakelfoder, men bra är det helt klart. Fisken färgar bra och växer (och jag upplever det också som drygt).

      /Jocke

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

        #4
        Det luktar as om man råkar söla lite med fodret på täckglas och stag kan vara värt att veta
        Tony Englund

        Kommentar

        • Guzrob
          Användare
          • October 2004
          • 389

          #5
          Jag använder NLS grow formula 0.5mm. Och jag tycker att det är suveränt. Minder alger i karen. fiskarna håller sig feta och fina.

          Tack Calle för att du tjatade lite på mig.
          :D:D:D:D

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

            #6
            Jag använder oxå NLS. Svårt att säga hur bra det egentligen är eftersom jag inte haft referenskar med annan matning under tiden så att någon någorlunda exakt iaktagelse är inte detta.
            Men jag uppfattar det så att mina firrar mår prima av maten och drygt är det också.
            Troffarna mår bra och mina Discus, jordätare och L-malar färgar och leker.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • Speedcat
              Användare
              • June 2005
              • 80

              #7
              Jag tycker att nls har funkat kanon den korta tid jag har haft det..
              Och tony maten skall vara i karet inte runt omkring på glas och dyl..=)

              Kommentar

              • blackened
                Användare
                • January 2005
                • 1042

                #8
                Den hamnar lätt där eftersom fisken blir så jäkla tokig när det vankas NLS

                Kommentar

                • cobraconny
                  Användare
                  • August 2005
                  • 39

                  #9
                  jag har fått lek på flera av mina L-malar och mina discus har också börjat leka sedan jag började med nls speciellt bra tycker jag nls stable wafers är dom löser inte upp sig/skitar inte ner i akvariet och det får malarna runda och fina och i lekkondition snabbt. priset är ganska högt men det jämnar ut sig för det är väldigt drygt men om man gör som jag och köper dom stora spannarna så blir det inte alls dyrt om man tänker på hur länge det räcker
                  Varning discus är starkt beroendeframkallande!!!!! Socialstyrelsen.
                  375 med discus
                  400 med scalarer
                  540 med discus
                  80 liters med ancistrus ;-)

                  Kommentar

                  Arbetssätt...