Var in på Willys och tittade på fryst fisk. Och vad ser jag, jo frysta Tilapia file. På förpackningen stod det att de kommer från Kina! Om jag köpte, nää. mvh. Jouni
Tilapia
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Med vänliga hälsningar
Ola -
Det kommer en artikel om röd tilapia i CB 1/2007.Kommentar
-
-
-
Ursprungligen postat av pannaJag skrev fel affär ska vara Lidl. Odlas i Kina? mvh. JouniMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av pannaJag skrev fel affär ska vara Lidl. Odlas i Kina? mvh. Jouni
Smakar faktiskt gott.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Nilabborre kommer jag aldrig att ens prova efter att ha sett en film nu i höstas om fiskindustrin kring Viktoriasjön. Fullständigt vidrig avskyvärd otäck hantering.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Jag kan var ute och segla men jag tror filmen hette Darwins nightmare.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LNJag kan var ute och segla men jag tror filmen hette Darwins nightmare.
Skitfilm enligt mig http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...%27s+nightmareMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Som arbetande i matbranschen så har jag ju av mina grossister och försäljare hört att Tilapia och Pangasius är matfiskar på frammarsch. Haven blir ju allt mer utfiskade så man jobbar ju febrilt efter att hitta en ny art som kan reproducera sig relativt snabbt och som smakar bra. Utvecklingen inom fiskeindustrin är skrämmande!! Vi tror att vi sätter stopp men så är inte fallet. Och är det inte fiskeindustrin så är det vi själva genom industriutsläpp som förgiftar vattnet; åar, sjöar och vattendrag, så att fiskarna inte får chans att överleva. Ve och fasa om ens barn inte kan äta fisk när de blir äldre?? Så Darwins mardröm börjar bli sann även i våra hav och inte bara i Victoriasjön."Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke"
LENnie är min käre sambo och MARia är jag!Kommentar
-
Ursprungligen postat av LNNilabborre kommer jag aldrig att ens prova efter att ha sett en film nu i höstas om fiskindustrin kring Viktoriasjön. Fullständigt vidrig avskyvärd otäck hantering.
Men Pangasius är en väldig god fisk.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Såg oxå denna otroligt vidriga och gripande film. Som ni andra säger så mår jag illa av att bara höra namnet Nilaborre. Och äta dessa djur fins inte med på min världskarta..
Men igentligen så kanske man skulle börja göra det i och med att desta omer fisk som förbrukas destå minder fisk i sjön.. Eller tänker jag fel?:D:D:D:DKommentar
-
Ursprungligen postat av GuzrobSåg oxå denna otroligt vidriga och gripande film. Som ni andra säger så mår jag illa av att bara höra namnet Nilaborre. Och äta dessa djur fins inte med på min världskarta..
Men igentligen så kanske man skulle börja göra det i och med att desta omer fisk som förbrukas destå minder fisk i sjön.. Eller tänker jag fel?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar