If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kanske kan det vara en Xenotilapia sp. "papilio sunflower"? den kommer från Christer(Alagret) och skall tydligen vara VF enligt Patrik som äger fisken.
Kanske kan det vara en Xenotilapia sp. "papilio sunflower"? den kommer från Christer(Alagret) och skall tydligen vara VF enligt Patrik som äger fisken.
Ok, den såg så stor ut på bilden.. eller ja, fick för mig att den var större. Då vet jag.
Jo Robin!
Den hanen som är med på fotot på Hästnos paret som lekte i förrgår är en av ynglena jag köpte av dig då den var 2cm ca vet det då den hade ett redigt jack i ryggfenan och det har inte vuxit ut. han är nog en 7cm nu ca och fin som attans!
Jo Robin!
Den hanen som är med på fotot på Hästnos paret som lekte i förrgår är en av ynglena jag köpte av dig då den var 2cm ca vet det då den hade ett redigt jack i ryggfenan och det har inte vuxit ut. han är nog en 7cm nu ca och fin som attans!
vatten ph?, hur ofta byter du vatten? hur varmt har du? vad får dom att äta?
Tackar, cobolt helt rätt!
Ph:t ligger på 6,5 efter en tillsatts av Sera morena (torvextrakt) efter varje vattenbyte. De går i ett 540 som är delat på mitten med en glasskiva. Det blir cirka 270 liter i varje fack. Temperaturen är på 28,5-29 grader.
Födan består av tetra bits, fryst artemia och hemmagjord mix gjort på bla. kycklinghjärta, musslor, vitaminer och kalcium.
De lekte idag mellan 16.30-17.10 och denna gång fick jag för första gången skåda hela leken. Hanen var med på noterna och det blev rekordmånga romkorn. Riktigt kul, spännande att se hur ynglen blir.
Christian,
gräs? Najas är det väl!! Har du pejl på vilken Najas det är? Har letat länge efter en liten variant (N. indica har jag för mig den heter), som inte ska bli mycket mer än någon dryg cm i diameter totalt. Hur stora blir de som du fotat?
Hilsen,
P
Senast redigerad av PatrikMalmo; 25 January 2007, 08:02.
Hehe jo den låter en del =) det va ju den största anledningen till varför jag bytte till ett med USM.
Ja, det är tur att man har en sambo som delar både akvarie- och fotointresset, och som därmed gillar fokuserings- och avtryckarljud.
Men oj vad jag har märkt att jag behöver mer ljus över burken när jag fotar. 0,19 w/liter kommer man inte långt med. Kanske ska investera i ett par extra lysrör. Kan ju vara trevligt med mer ljus i burken även om man inte ska fota.
lägger upp lite bilder på dvärgcompressicepshanarna som bråka hur länge som helst! riktigt kul att se brevis honan tyckte inte om att dom var vid hennes snäcka, så hon ingrep ibland.
2st tugg i mitt kilesa kar den andra är nylekt för bara 1 timma sedan o den första har gått 2 vecker på lördag. Lite suddiga bilder tyvär men inge lätt när de är 70cm in i karet typ.
Kommentar