Fisk och akvarierelaterade bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Långås
    Användare
    • August 2005
    • 73

    Ursprungligen postat av deelay
    1. Metriaclima spec msobo magunga Hane
    2. Metriaclima spec msobo magunga Hona
    3. Coral firefish (ser det ut att bli) denna va helt benvit för 7dagar sedan.
    Deelay, kan man hitta helbilder på dina kar någonstans. Tycker det ser riktigt läckert ut.
    Mvh
    Peter Fredriksson

    Kommentar

    • Bedson
      Användare
      • November 2006
      • 109

      Ursprungligen postat av dinajel
      Dom har rätt rejäla tänder. Det är man inte van vid från de tanganyikaciklider jag har (calvus, multisar, jullar, leleupi). Det ser ju nästan ut som hästtänder!
      Jag har postat en annan Hongibild med grymma tänder, kolla här:
      375 l Malawikar + tomt 125 l....

      Kommentar

      • Tom_Nordbeck

        snygga hongi

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

          Ursprungligen postat av Långås
          Deelay, kan man hitta helbilder på dina kar någonstans. Tycker det ser riktigt läckert ut.
          Dom firrarna i ditt citat simmar i lokalen och på dom finns det inte några helbilder, dom är ju inte direkt några beautyburkar... måste vara lätt och fånga eftersom man vill ta tillvara på ynglena. mer eller midra samma sak hemma i burken. Jag har ju bara ett fast 60 objektiv hemma så nån helbild kan jag inte fixa eftersom jag inte kommer längre bak än så här, jag tror det saknas totalt 60-70cm av burken på bilden. inte så mycket inredning som sagt...
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Rasmus Pedersen
            Användare
            • September 2006
            • 304

            Ursprungligen postat av deelay
            Dom firrarna i ditt citat simmar i lokalen och på dom finns det inte några helbilder, dom är ju inte direkt några beautyburkar... måste vara lätt och fånga eftersom man vill ta tillvara på ynglena. mer eller midra samma sak hemma i burken. Jag har ju bara ett fast 60 objektiv hemma så nån helbild kan jag inte fixa eftersom jag inte kommer längre bak än så här, jag tror det saknas totalt 60-70cm av burken på bilden. inte så mycket inredning som sagt...
            Hur många liter är det på?
            MVH

            Kommentar

            • deelay
              Användare
              • September 2002
              • 5394

              Ursprungligen postat av Ratz
              Hur många liter är det på?
              860 Liter, måtten är 180x80x60.
              http://www.aquariumstockholm.se/

              Kommentar

              • Tom_Nordbeck

                det är sjukt snyggt deeley . absolut ett av de läckraste karen på forumet

                Kommentar

                • Laesk
                  Användare
                  • February 2004
                  • 2447

                  Ursprungligen postat av Tom_Nordbeck
                  det är sjukt snyggt deeley . absolut ett av de läckraste karen på forumet
                  Smaken är som baken
                  Lennart "Laesk" Axelsson
                  http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                  With CANON you can!

                  Kommentar

                  • dinajel
                    Användare
                    • November 2004
                    • 569

                    Deelay (eller om nån annan vet): Jag kanske har missat det bara, men vad kör du för objektiv? Jag vet att det är ett fast 60mm, och när man kollar metadatan så ser jag att du kör utan blixt, slutare 1/50, bländare 3.2 och ISO 800.

                    När jag fotar så kör jag med ungefär samma inställningar, men resultatet blir oftast inte så skarpt som man skulle önska. Jag misstänker att det beror på att jag bara har Canon EOS350D kitobjektiv, som väl inte är världens bästa. Eller så är jag bara en dålig fotograf. Men skillnaden är verkligen slående, så frågan är om ett riktigt bra objektiv kan göra en väldigt skillnad, eller om det är ett SBS-problem hos mej (dvs. "skit bakom spakarna", dvs dålig fotograf... ).

                    (Är nämligen inne på att köpa Canons fasta 50mm med bländare på 1.8, eller Tamrons macro, som alla tycker är så bra.)
                    Daniel Andréasson

                    Kommentar

                    • dinajel
                      Användare
                      • November 2004
                      • 569

                      Skickar med ett foto för att visa vad jag menar. Maximalt inzoomat med Canon EOS kitobjektiv (55mm). Ingen blixt. 1/100 s, f7.1, ISO 1600. Otroligt oskarpt...
                      Daniel Andréasson

                      Kommentar

                      • Cutekid
                        Användare
                        • January 2003
                        • 3368

                        Du får kolla vad kitobjektivet har för närgräns, det är inte så himmla bra om jag minns. Jag brukar inte zooma in så mkt utan sitter ganska nära i stället
                        Carl

                        Besök petrochromis.com´s forum:

                        http://petrochromis.com/phpbb3/

                        Kommentar

                        • Bedson
                          Användare
                          • November 2006
                          • 109

                          Ursprungligen postat av dinajel
                          Skickar med ett foto för att visa vad jag menar. Maximalt inzoomat med Canon EOS kitobjektiv (55mm). Ingen blixt. 1/100 s, f7.1, ISO 1600. Otroligt oskarpt...
                          Jag är ingen expert, nybörjare precis som du dinajel. Jag har också kitobjektivet som följde med min 400D.
                          ISO 1600 är inte att rekomendera, det blir väldigt mycket brus i bilderna då. Försök istället att gå ner till iso 400/800 och öka istället slutartiden. Jag har precis skaffat stativ och det underlättar massor när man kör på långa slutartider.
                          Ibland tar jag med den inbyggda blixten med sned infallsvinkel mot akvariet och får rätt så bra resultat tycker jag. Inte i klass med Deelay, han måste fuska
                          375 l Malawikar + tomt 125 l....

                          Kommentar

                          • blackened
                            Användare
                            • January 2005
                            • 1042

                            Det deelay har som inte ni har är ett ljusstarkare objektiv och framförallt fetare belysning! MH+T5 är sju resor vassare än ett par 36w aquarelle över burken. Cutekids bilder är ju riktigt bra tack vare (förutom att han är grym på att fota fisk )att han lägger en slavblixt på täckglasen, för att hjälpa till med ljuset. Om jag inte minns fel fotar han med kitoptiken.

                            Kommentar

                            • choffe
                              Användare
                              • November 2005
                              • 841

                              nu måste jag lägga upp bilder på mitt nya brevispar dom har mellanlandat i mitt 21 liters, men bara för några dagar....vad är det för variant tror ni?

                              mvh christoffer
                              Christoffer Lundholm

                              Kommentar

                              • malplacerad
                                Användare
                                • May 2005
                                • 877

                                Ursprungligen postat av Cutekid
                                Du får kolla vad kitobjektivet har för närgräns, det är inte så himmla bra om jag minns. Jag brukar inte zooma in så mkt utan sitter ganska nära i stället
                                Närgränsen på kitobjektiv är nog bland de bättre, runt 29cm tror jag. Men det är ju inte speciellt ljusstarkt.
                                ||||

                                Kommentar

                                Arbetssätt...