If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Buttrare än vanligt, med rom i strupsäcken. Klart som fasen man blir sur med munnen full av rom - att vara ett matvrak och inte få äta måste vara tradigt.
Buttrare än vanligt, med rom i strupsäcken. Klart som fasen man blir sur med munnen full av rom - att vara ett matvrak och inte få äta måste vara tradigt.
Hilsen,
P
hur fräck som helst, så liknande fisk i en affär nyligen, det är en ormhuvudsfisk va? hur stora blir sådana och kan man ha dem med diskus?
hur fräck som helst, så liknande fisk i en affär nyligen, det är en ormhuvudsfisk va? hur stora blir sådana och kan man ha dem med diskus?
mvh
Den variant jag har landar på drygt 20 cm, så för att vara en ormhuvudsfisk är de inte särdeles stora. I nuläget är min hanne ca 17 cm, honan något mindre. De är mestadels fridsamma, om inte sällskapet är mindre än dem - ALLT som verkar möjligt att svälja hugger de. Mycket av det som helt klart är för stort ska de ändå testa att nafsa i, för det KAN ju gå att äta ändå. Extremt duktiga hoppare, och det finns mycket explosivitet i den lilla kroppen. Skulle inte förvåna mig om de större varianterna kan dra av ett täckglas, även om du har sten på det. Hade aldrig kört dem med discus - discus är vid en jämförelse rätt veka...
Har inte funderat på sällskap till dem, men kan tänka mig att stora tetror, barber eller någon halvstor centralamerikan kunde funka.
Kommentar