Ursprungligen postat av Robin
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
-
Ursprungligen postat av LNVilka fiskar du har Malawijanne. Otroligt fina, och vilka mängder/sorter.
Ordning o reda i karen. Ja är mycket impad. In med så många bilder du kan.
jag har väl en ca 65 arter som jag odlar på just nu, det är ju mest malawi, men det är även en del tanganyika och diskus, jag har väl 8 st tanganyika och 2 diskusarter.
men om man skulle räkna hur många avelsgrupper jag har, så har jag ca 70 st.
för att jag har fler avelsgrupper av vissa fiskar som är lättsålda.
jag har ca 15 till 40 honor till varje avelsgrupp.
så om man tar bort div tanganyikapar och diskuspar.
och tar ett snabbt överslag så blir det väl något mellan 800 til 1200 honor,nånstans där hamnar vi, jag har ingen aning.
men det enda jag vet alla mina fiskar är utplockade för att som jag ser det, att alla ränder ska gå enda upp typ demasoni, plus att jag har sorterat dom efter dóm fiskarna som har bäst färg.
ja som ni redan har förstått, mina fiskar är inte vildfångade eller knappt f1.
men det är faktiskt väldigt fina fiskar som jag ser det.
plus att det kommer mera bilder på mina andra avelsgrupper, bara jag kommer underfund med kameranKommentar
-
Ursprungligen postat av ozric"Pearlmouth"!?Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobinEgenskapad göteborgsk art antar jag...
ja det är den enfaldiga sett att hävda sig. mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av Falköping AndreasMycket fina bilder där du Janne 8-) och det där med brandbilar ... Jag har jobb som brandbils byggare på autokaross och de är som du sa RödaKommentar
-
Ursprungligen postat av specmatsVerkligen snygga malawi, dina Saulosi honor ser ut att gå mer i orange, jättefina men dom ja sett är mer gula, beror det på fodret?Kommentar
-
Ursprungligen postat av xandersxeller en egenhändigt inavlad variant kanske?...Kommentar
-
Ursprungligen postat av CissiVärst vad du har varit flitig med kameran janne!
Väldigt fina fiskar måste jag säga!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Kalle-MajaFina fiskar malawijanne! Till skillnad från dom andra gnällpellarna gillade jag dina röda fiskar. Och dom blåa diskusarna. Och det rosa korallgruset
skoj att du gillar även malawi, jag sitter faktiskt och lyssnar på en kanonstation, 101,9
svenska favoriter genom datorn men jag tror faktiskt att det är en stockholmskanal ,
ni har det bra ni i huvudstan. mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av Lutthemskt vad ogula dina tropheops "chilumba" verkar är det för att du kör med groluxrör?
gav bort mina sista ursnygga är dom i verkligheten, honorna klår nästan golden i färgen...Kommentar
-
Snygga firrar Janne!
Här kommer mitt senaste inköp, en F1 Tyrannochromis sp "Orange Spot". Bilden visar en hona, risken är att jag bara har fått honor... Återkommer med fler bilder senare.
"Orange Spot" är lik sin släkting Nigriventer, men man ser tydligt prickarna på kroppen och fenorna som har gett den dess namn.Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneär det på floby du jobbar. mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijannekommentar är överflödig, har du inte mer att säga .so what"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
Kommentar