If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
mm nu ska vi bara få han o få intresse för det andra könet, hitills har han varit helt borta när det kommer till kärlek men nu ska vi kasta ner flera honor och kanske en vanlig hane också för att få han o vakna =) Idag lekte 4 andra arter som jag verkligen vill ha fler av så idag har det varit en bra dag =)
Det kan jag förstå.. våra småttingar växer så det knakar.
lägger ut några bilder på några röd rubin,dom är lite yngre än den förra rubinen jag la ut.
men dom har mera rött i sig än mina föregående rubin.mvh janne
sedan har jag en annan röd rubin , men den är ännu yngre än dom föregående.
den har verkligen mycket rött i sig, den kommer att bli kanon, om den får leva.
den är lite skygg så den är lite svår att få med på bild
Varför har du groluxrör till akvarierna? Kan du ta vanliga "dagsljusrör" över auratusarna och fota dom, så man ser hur snygga de är?
ja det är en väl en fråga om man gillar grolux rör eller inte, jag gillar groluxrör så det är därför jag använder dom.
jag har även växtrör till dom baljorna med växter.
sedan kör jag fluorarör till till en del baljor där jag har blandat gula och blå fiskar.
jag kör även med aquastar, aquarell och triton till dom blå fiskarna.
men några dagsljusrör kommer inte in i min källare.
ja att jag kör med rör som lyser upp fiskarnas färger det är för att jag vill ha mycket färg i mina baljor.
jag tycker inte om dom naturligt bruna baljor som jag har sett många har, jag tycker att fiskarna färgar så dåligt mot dom bakgrunderna, nu pratar jag om malawiciklider.
men det är faktiskt upp till var en att bestämma hur sina baljor ska se ut.
smaken är som baken. mvh janne
Vad jag menar Janne, är att fotografera fiskar med "dagsljus" så att färgerna kommer till sin rätt.
Vill man se hur fiskarna ser ut i normal belysning, så kan man ju justera bildens färger i efterhand väldigt enkelt. Spara bara ner bilden och greja med färgerna på din egen dator i ett bildbehandlingsprogram.
Men att sen ladda upp den justerade bilden i den här tråden får man inte göra såtillvida man inte har tillåtelse från upphovsrättsinnehavaren.
Vill man se hur fiskarna ser ut i normal belysning, så kan man ju justera bildens färger i efterhand väldigt enkelt. Spara bara ner bilden och greja med färgerna på din egen dator i ett bildbehandlingsprogram.
Men att sen ladda upp den justerade bilden i den här tråden får man inte göra såtillvida man inte har tillåtelse från upphovsrättsinnehavaren.
Blir också sugen att se dessa fiskar i ett "normalt ljussken" men att att justera å hålla på är jag för lat (läs; obildad) för...
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
många mycket vackra fiskar janne! Underbart att se alla dessa arter och hur du förädlat dem genom åren. Store eloge till dig och det arbete du lagt ner!
Man blev ju helt plötsligt sugen på ännu en art i sitt malawiavkarium =)
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
Kommentar