Jag avundas många av er och de foton ni tar, men en annan sak som jag också iakttagit är fiskarnas goda hälsa och hur välskötta de är. När man tar närfoton som en del gör här så ser man verkligen i vilket skick fiskarna är och det känns nästan mer inspirerande än att "överträffa" någon i själva fotograferandet. Härliga foton (som alltid) men även härligt välskötta fiskar! Riktigt roligt att se...
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av MalaweJag avundas många av er och de foton ni tar, men en annan sak som jag också iakttagit är fiskarnas goda hälsa och hur välskötta de är. När man tar närfoton som en del gör här så ser man verkligen i vilket skick fiskarna är och det känns nästan mer inspirerande än att "överträffa" någon i själva fotograferandet. Härliga foton (som alltid) men även härligt välskötta fiskar! Riktigt roligt att se...Mvh AlexKommentar
-
Ursprungligen postat av MickeAfrikansk "jordätare" från dagens vattenbyte.
Oj... de va nog den bästa bild som visats i denna tråden!Kommentar
-
Kommentar
-
Jag har märkt att mina bästa bilder som ser bra ut på datorn inte alls blir lika bra utskrivna på fotopapper. Gissar att det har med iso-talet att göra.375 l Malawikar + tomt 125 l....Kommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweJag avundas många av er och de foton ni tar, men en annan sak som jag också iakttagit är fiskarnas goda hälsa och hur välskötta de är. När man tar närfoton som en del gör här så ser man verkligen i vilket skick fiskarna är och det känns nästan mer inspirerande än att "överträffa" någon i själva fotograferandet. Härliga foton (som alltid) men även härligt välskötta fiskar! Riktigt roligt att se..."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeEn bild till från samma fototillfälle, en undergiven har som blivit av med några gaddar:
Inte nog med att min gamla hongi tappat tänder, han har fått stryk oxå....375 l Malawikar + tomt 125 l....Kommentar
-
Ojdå, tack för det. Jag tyckte inte att den var så speciell. Det finns gott om bra bilder i tråden.
EXIF-data från bilden:
Model = NIKON D200
Exposure Time = 1/160"
F Number = F9
Exposure Program = Manual
ISO Speed Ratings = 100
Focal Length = 60mm
Jag hade blixten på kameran. Det var inga täckglas på akvariet att lägga blixten på eftersom jag bytte vatten.
Här finns bilden i högre upplösning
Kommentar
-
Var och hämtade det nya akvariet idag. Wohoo! Stort tack till deelay också för bärhjälpen!
Såhär ser det ut. Längre har vi inte kommit ikväll.Daniel AndréassonKommentar
-
Tog lite bilder på hongisarna också. Man får ju lite prestationsångest när man ser deelays, laesks och mickes bilder, men lite prestationsångest är nog bara nyttigt.
Dom börjar bli ordentligt röda. Vet inte om det beror på att jag har astaxanthin i räkmixen eller vad det kan vara.
Först kommer hela gänget i en gruppbild och sen kommer en som är knallröd i fejan. Kanske lite generad inför kameran?Daniel AndréassonKommentar
-
Bilden föreställer en phenochilus som blivit svettig =)Kommentar
-
Hittade ett gammalt foto från 1870. Såhär såg hongis ut innan dom började urvalsodlas för att bli röda och fina! Nästan lika gråa sillar som tanganyika.
(Äh, okej. Lekte bara lite för mycket i Paintshop... )Daniel AndréassonKommentar
-
Ursprungligen postat av deelayfattar inte hur du får den att se så naturlig ut med blixt framifrån... när jag försöker liknar fisken en svettig padda... typ =)
Exempel:
Till olika blixtar:
Kommentar
-
fortsätter med macro temat då
enda jag har gjort med dom är save for web & devices
tror det var raw från början dock.
tror den första bilden e en tramitocromis intemedus hona
och dom andra två är "white lips" mdoka
tycker jag har problem med att få skärpa på bilderna
å PS cs3 jösses snacka om att man har svårt att fatta va alla funktionerna e till för.
men men det kommer väll det med.
//PieterKommentar
-
Photoshop Elements 5 kan väl vara ett lättare alternativ. Allra helst som de har fått med kurvverktyget i denna versionen.Kommentar
Kommentar