Det tror jag också, men hur många som kommer in i butiken ser vilken fisk som är naturlig eller inte?
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Nej men dom blir nog inte så glada när färgen trillat av hur ska butiks innerhavaren förklara detKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzNej men dom blir nog inte så glada när färgen trillat av hur ska butiks innerhavaren förklara detDet går alltid en senare buss.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RhodebaertDet kan ju hända även "naturliga" fiskarKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzJo men då finns det ju en förklring men prova att säga till kunden att han måste injeksera fisken med ny färgDet går alltid en senare buss.Kommentar
-
Ursprungligen postat av blackenedDet tror jag också, men hur många som kommer in i butiken ser vilken fisk som är naturlig eller inte?
Personalen i zooaffären spelar en viktig roll i att informera i sådana här fall.Kommentar
-
Det är ett svårt ställningstagande, var gränsen går för vad man ska acceptera och inte. Vart den gränsen går är ju så olika för alla akvarister. Somliga här på forumet verkar spotta och fräsa åt Flowerhorns och Papegojciklider, men odlar gladeligen konstiga Aulonocaror och knallblåa discobollsDiskus.
Å ena sidan kan man ju tycka att butikerna borde sätta en moralisk gräns mycket snävt och bara erbjuda "naturliga fiskar", å andra sidan kan man tycka att det är upp till kunden att sätta gränsen och att butiken därför bör erbjuda fisk för alla smaker.
Jag är själv extremt kluven i frågan. Tycker illa om bastarder men har en grupp obestämda korsningar här hemma som jag älskar...
mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzNej men dom blir nog inte så glada när färgen trillat av hur ska butiks innerhavaren förklara detKommentar
-
Ursprungligen postat av Gabbiköpa färgfoder såklart!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av RhodebaertHärliga kontraster på den fisken!Kommentar
-
Ursprungligen postat av drdJa nån annan än Deelay får ha lite cred ju
No offense d-laySenast redigerad av deelay; 12 February 2007, 23:39.Kommentar
-
jippie! ÄNTLIGEN har jag skaffat mig hästnosar! med största sannorlikhet en hane och en hona, dom är VF och heter spathodus erythrodon "kabezi"!
lägger upp några bilder.
hanen:Christoffer LundholmKommentar
-
-
Ursprungligen postat av choffejippie! ÄNTLIGEN har jag skaffat mig hästnosar! med största sannorlikhet en hane och en hona, dom är VF och heter spathodus erythrodon "kabezi"!
lägger upp några bilder.
hanen:Kommentar
-
tack så mkt! har insett att jag har tur som har så fina ex dom är ju så blåprickiga mid svagt rött/orange runt (syns inte på bilderna!)Christoffer LundholmKommentar
Kommentar