If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag vet hur det är... köpte en ny kamera för inte så länge sedan och man fotar helt maniskt ibland.
Så varför skulle det vara annorlunda idag =)
Bild 1 och 2 är ett Copadichromis geertsi par
Bild 3 O. lithobates som börjar bli kär i kameran, han kommer alltid fram till glaset när jag sätter mig där med kameran =)
Deelay är det senaste objektivet som ni använder er av?
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Citat:
Ursprungligen postat av deelay
Jag vet hur det är... köpte en ny kamera för inte så länge sedan och man fotar helt maniskt ibland.
Så varför skulle det vara annorlunda idag =)
Bild 1 och 2 är ett Copadichromis geertsi par
Bild 3 O. lithobates som börjar bli kär i kameran, han kommer alltid fram till glaset när jag sätter mig där med kameran =)
Otroligt fina bilder, vilket ljus å skärpa! Hoppas man kan knäppa sånna nån dag! Kör du med eller utan blixt?
Vad kör du med för inställningar, hur får du till ljuset?
Slutartid 80 tycker jag om, f4 tror jag att jag körde i går.
Ljuset på Lithobates bilden, dem sista är ett powerglo 58watts med en 40w halogen spot som e ganska gul så blandningen med powerglo körde jag med där men det blir ju enklare om man fräser på med 10.000k MH med... väldigt mycket enklare.
Lägg inte för stor vikt vid hur jag gör för det är säkert helt galet egentligen. Zaphi har ju en fototråd gömd någonstans så kolla med han där ist för han vet ju hur,var och varför till skillnad mot mig som chansar mig fram.
Laesk
Jora jag väl ganska nöjd med det men jag e mindre nöjd med min 12mm framruta... focusen jobbar konstigt genom den, det blir skarpare bilder med tunnare glas. Ska nog beställa ett nytt med nån bättre kvalite på framrutan.
drd
Hehe... personligen tycker jag det är enklare att fota med växter i bakgrunden, det verkar som kameran hanterar focusen bättre på en fisk med grön bakgrund plus att det ger värme till bilden. Alternativt kan man ställa in så att ljuset inte räcker till för att visa vad som finns bakom, bakgrunden blir mörk.
Kommentar