If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
En del bilder undrar man verkligen varför ni inte "sparar" till fototävlingen.
Ja, jag tänkte likadant. Men om Deelay lägger upp såna där bilder i den här tråden så undrar man ju vad han isåfall har för bilder i bakfickan till fototävlingen?!
Angående lithobates som gapar, den bilden va lite rolig att ta, jag såg hur han ladda för ett stort gap o sträckte mig så fort jag kunde(va lite stenar ivägen på golvet) för att komma rakt framifrån... tillslut föll jag med ett brak in i en byrå och det va inte skönt =)=)
Tippar på att det blir 40% cobalt (hane) 40% santarem (hona) och 20 % mixad.
Den svarta färgen är lekdräkten och för att locka ynglen till sig
Jag har lekt firrar med liknande färger och jag fick en hel del typ 70% som likande royal blue eller röd turqiose som många säger. bara ett 10 tal på över 100st blev med ganska mycket blått på kroppen och ett få tal som honans ursprung. Men alla blev i vilket fall som hälls riktigt fina grattis! börja ge ynglena nykläckt artemia när de börjar lämna föräldrarnas sider ett par cm iaf. typ vid dag 6 som de är frisimmande. Lycka till.
Jag har lekt firrar med liknande färger och jag fick en hel del typ 70% som likande royal blue eller röd turqiose som många säger. bara ett 10 tal på över 100st blev med ganska mycket blått på kroppen och ett få tal som honans ursprung. Men alla blev i vilket fall som hälls riktigt fina grattis! börja ge ynglena nykläckt artemia när de börjar lämna föräldrarnas sider ett par cm iaf. typ vid dag 6 som de är frisimmande. Lycka till.
Varken honan eller hanen har royal anlag så vitt jag vet. Hanen är en cobalt och honan en santarem, så jag betvivlar att ynglen kommer likna red turkos eller royal för den delen.
Varken honan eller hanen har royal anlag så vitt jag vet. Hanen är en cobalt och honan en santarem, så jag betvivlar att ynglen kommer likna red turkos eller royal för den delen.
Nä jag har ju bara fått över 2000 yngel på discus så vad vet jag... Jag tror bara att fördelningen kommer bli som jag skrev då jag tyckte att mer eller mindre inga yngel blev som föräldrarna. jag tyckte det var ungefär som om man tog de bägge föräldrarna o sedan körde de i mixern o blandade de olika färgerna på kroppen. Jag lekte även en VF Heckel med en VF brun från ica o fick ingen som fick det 3 starka banden. band 1,5 och 9 Hur som hällst så tror jag att du kommer få fina yngel 8-)
Kommentar