If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
ah kan man inte posta bilder utan vara betalade medlem =(
jag blev ju också sugen att lägga upp ett foto som jag knäppte på min zebra hane som poserade så fint för mig för ett tag sedan
vad är det för (hemmabygge) runt lerkrukan? Vad är det till för? (Nyfiken)
Skall själv införskaffa 2 diskus par och ev. odla lite i den nya lokalen. jag är helt grön när det gäller diskus så det kommer att bli intressant och roligt. Så mycket tipps och trixs kan man juh behöva.
Det är ett plastnät som jag virrat runt krukan efter de hade lekt. Anledningen till att jag gjorde det var för att de senaste 7 gångerna de har lekt så har rommen försvunnit efter 3 dygn. Så jag fipplade ihop ett nät och la över det. Dels för att när de plockar bort obefruktad rom eller mögel råkar det alltid slinka ner nån larv i magen på dem och det är ju lite dyrbart. Bättre att låta allt vara så får de fläkta och låta larverna få vara i fred.
Tony, ja som tur var det intew tvättkorgen. Slaktade en förvaringslåda köpt på rusta för 10:-. Billigt men sikket slavgöra
Det tar sig sa mordbrännaren... Tyrannochromis sp "orange spot"-hane, ca 17-18 cm lång nu. Kungen i karet, ända tills Kadango-hanen blir less på´n (händer ganska ofta).
Senast redigerad av Ralph; 29 January 2007, 22:07.
Det tar sig sa mordbrännaren... Tyrannochromis sp "orange spot"-hane, ca 17-18 cm lång nu. Kungen i karet, ända tills Kadango-hanen blir less på´n (händer ganska ofta).
Kanonsnygg malawi, Ralph! Hur är den här arten? Tuff och hårdför? Vilka kamrater har han?
Kanonsnygg malawi, Ralph! Hur är den här arten? Tuff och hårdför? Vilka kamrater har han?
Tuff inom arten, en hane och gärna tre honor är lagomt i ett 720. Två hanar kan säkert betyda döden för den svagare om man har otur. De går med fem Venustus av varierande storlek, 12-18 cm ungefär, och ett VF Kadango-par som är tämligen fullvuxet. Den största Venustusen som är en hona kan också bli lite less på att Tyrannen spelar allan och vill äga hela burken, så det händer att de möts på mitten och spänner sig lite. Svårt att få med på bild för det är över på ett ögonblick...
ja jäkla va fin den har blivit men vänta när den kommer upp i runt 25-30cm strecket då blir den riktigt sammetsblå över hela fisken med oranga fjällkant,grym jägare vet min tog mbuna yngel fast dom små rackarna var snabba hehe
Hrmph, ja, Tyrannochromis är för dum för sitt eget bästa. Min "stackars" hane har vart singel ett par månader sedan han slog ihjäl sina två honor.. Massor av gömställen och massor av honor är nog lösningen i längden.
Nu verkar det som att mina C. geertsi vill leka... inte mig emot. Sen jag plockade ut mbunasen ur deras burk har det verkligen börjat hända saker med dom och vissa andra däri med iof... nu vänta man ju på att den ska få en blaze med =)
Ps. Tony... den e grym din snäckrossare, funderar på att kanske skaffa några par speciellt när man sett dina.
OBS fotot e kraftigt photoshopat då det va väldigt mörkt i burken.
Kommentar