If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Intressant, den "auto-knappen" har jag inte sett/lagt märke till innan. Här ska testas...
Den funkar oftast riktigt bra. Det är i alla fall lönt att testa den innan man börjar justera manuellt. Sen kan man ju alltid justera effekten med lageropaciteten på justeringslagret.
Man ser redan en märkbar skillnad i potential i bilderna Deelay. Du kan bli giftig i fototävlingarna sedan när du fått full kläm på kameran... Thumbs up!
Man ser redan en märkbar skillnad i potential i bilderna Deelay. Du kan bli giftig i fototävlingarna sedan när du fått full kläm på kameran... Thumbs up!
aaa tänkte vi skulle sopa mattan med Laesk sen, Micke blir för svår o ta men Laesk me enbenta tyska stativ tar vi lätt =) dom e så vingliga =)=)
Ska bara köpa ett photoshop =)) Eller plocka in Micke på redigering för en fast summa per foto =)
Senast redigerad av deelay; 29 December 2006, 01:17.
aaa tänkte vi skulle sopa mattan med Laesk sen, Micke blir för svår o ta men Laesk me enbenta tyska stativ tar vi lätt =) dom e så vingliga =)=)
Ska bara köpa ett photoshop =)) Eller plocka in Micke på redigering för en fast summa per foto =)
hahahaha .. för de första använder jag inget stativ till fiskfoto, förstår inte varför man skulle behöva de? Fiskarna rör på sig 100ggr mer än man gör me händerna/armarna.
Å ta mig i fiskfoto gör du lätt, jag fotar typ inge fisk längre... men jag är sugen påt igen
In på mirc å privva mig... så går de nog ordna ps på ett eller annat sätt
Ursprungligen postat av deelay
specialbeställd på postorder =) Vill du ha den?
juste du åker väl förbi ulricehamn snart... då tar jag den gärna fast fixa honor me!
men hur faen gör ni för att ta bilder utan blixt? De måste vara era objektiv som är bättre än mitt sunkiga "köp kamera få plastigt objektiv me i paketet" grejs =)
får väl ta o prova lite imorgon ifall det blir några hyffsade bilder.
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
men hur faen gör ni för att ta bilder utan blixt? De måste vara era objektiv som är bättre än mitt sunkiga "köp kamera få plastigt objektiv me i paketet" grejs =)
får väl ta o prova lite imorgon ifall det blir några hyffsade bilder.
Det är inte objektivet som är det mest kritiska för foto utan blixt. Du måste ha ett kamerahus som inte brusar sönder bilderna vid ISO 800 (och ett objektiv med bländare 2.8 )
Vid akvariefotografering vill jag påstå att en av de viktigaste faktorerna är just ljuset, varför ska man då fotografera utan bixt. Om man ska fotografera rörliga motiv i en dålig belysning som desutom nästan alltid har onaturlig färtemperatur blir det knappast bättre av att inte använda blixt. Nej mitt råd är att hellre satsa pengarna på en, eller ännu hellre flera bra blixtar än dyra ljusstarka objektiv. Visst kan man få till bilder utan blixt om motivet håller sig stilla och man fotar med ljusstaka objektiv och höga ISO, men det blir mer lotteri. Alla verkar numera jaga brusfria bilder och då tycker jag att det är konstigt att man fotograferar med höga ISO-tal.
Kommentar