If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Balla firrar... dom ser faktiskt ganska smarta ut 0) och ser ut att ha en del personlighet, jag kan tänka mig att dom e sjysta att ha om dom får vara dominerande i burken.
Jo, nog har de personlighet alltid! Det känns som att de stirrar tillbaka när man betraktar dem, vilket kan bero på att de har relativt stora ögon. Jag som mestadels haft malawiciklider de senaste åren, upplever att de liksom smyger fram i akvariet mellan grenarna. När man kommer i närheten glider de sakta fram mot frontglaset. Väl värda att testa!
Ps. (Tack, för en god affär Alexander! Hoppas att du blir nöjd med fler discus).
Ser mer ut som en ilangi ju Har du några bilder på hela gruppen?
Nej det var nog bara på det fotot som dom påminner om Ilangi
Gruppen som jag har är ungdjur och inte mer än 4-6cm så dom varierar en hel del ännu i färgerna
Najs bilder stiffe! Har du andra firrar än troffar? Jag känner direkt igen din stil på bilderna "Aha där är en troffe fotad på de sättet, de måste va stiffe"
Satt och städade datorn på en massa gammalt skrot och hittade bl a denna bild från början av 2000. Det är en VC10-hane som har satt i sig en OB Zebra-hona som inte ville flytta.
Jag sprang och högg närmaste kamera (tyvärr, för det var en kass gammal Kodak med ISO 400-film i). Nåväl, jag jagade rätt på hanen innan Fuscotaeniatus-hanen fick grepp i andra änden av Zebran (han gjorde ett par försök), bände upp käkarna och fick ut stackarn. Hon överlevde faktiskt.
Edit: Slagskuggan borttagen lite snabbt...
Senast redigerad av Ralph; 26 December 2006, 15:07.
Satt och städade datorn på en massa gammalt skrot och hittade bl a denna bild från början av 2000. Det är en VC10-hane som har satt i sig en OB Zebra-hona som inte ville flytta.
Jag sprang och högg närmaste kamera (tyvärr, för det var en kass gammal Kodak med ISO 400-film i). Nåväl, jag jagade rätt på hanen innan Fuscotaeniatus-hanen fick grepp i andra änden av Zebran (han gjorde ett par försök), bände upp käkarna och fick ut stackarn. Hon överlevde faktiskt.
Najs bilder stiffe! Har du andra firrar än troffar? Jag känner direkt igen din stil på bilderna "Aha där är en troffe fotad på de sättet, de måste va stiffe"
Ja,tyvärr så är man ganska så begränsad vad det gällar att fota,både vad det gäller kunnande och motiv.
Har heller inte så bra kamera som jag skulle vilja men kanske det kommer så småning om.
Kul i alla fall att få beröm från någon som verkligen kan det här med att fota,tack ska du ha.
Har faktiskt några foton som inte är på troffar och som är mina egna med tex dom här
Dom är ganska så varierande faktiskt vissa är ganska så gula medans andra inte men som sagt dom är inte så stora ännu,utan har nästan precis börjat färga ut.
Köpte dom för ca ett år sen och jag kommer tyvärr inte riktigt ihåg hur den ff gruppen som mina kommer ifrån såg ut
Senast redigerad av stiffe; 26 December 2006, 19:09.
lägg upp fler bilder! (icke troffar) gillar dina bilder!
mvh christoffer
Ja,det stämmer på pricken
Har tyvärr inte så många fler foto på annat än troffar att komma med eftersom jag nästan enbart har troffar förutom då dessa andra arter.
Ja,det stämmer på pricken
Har tyvärr inte så många fler foto på annat än troffar att komma med eftersom jag nästan enbart har troffar förutom då dessa andra arter.
Lite firrar som börjar arta sig. Överst en Dimidiochromis kiwinge, under ett par Exocochromis anagenys. Båda arterna är sega som bara den på att färga och börjar inte förrän vid 20cm sådär.
Kommentar