Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Upplättande molntäcke vid Kullaberg ikväll.Kommentar
-
Sen säger jag inte att bilderna inte kan vara bra bara för att man inte följer massa regler. Din blomma med diagonalerna känns lite genomtänkt, men du måste fråga dig vad du är ute efter? Är det bara en bild på en blomma eller är det ett fotografi som skall skapa vissa känslor?
Kolla på Mickes bild ovan, det är inte en sak eller flera saker som dokumenterats statiskt. Vitsen med hans bild är inte att säga "titta, här finns en strand" utan den går ifrån själva motivet och mot det icke fysiska, till att skapa känslor av helheten, med hjälp av objekt, vinkel, ljus, komposition, förgrunder etc. Det är en bra bild han tagit, det kommer alla tycka, för att bilden innehåller vissa klassiska komponenter, trix om du så vill, som gör att den blir behaglig. Sen tycker jag iofs han borde gått ett par steg närmare, vinklat ner kameran för att få med liiite mindre himmel och liiite mer "in your face"-förgrund, men ändå...
Om du fortsätter i samma stil kommer du imon kort producera kanonbilder med känsla och med ljus som kommer blir riktigt uppskattade här på forumet.Senast redigerad av Zaphi; 04 July 2007, 09:17.Kommentar
-
Påväg hem från Ciklidstämman... @ Bergs slussar... där många scener från götakanal 2 spelades in.Kommentar
-
Kommentar
-
Sedärja Micke Kul att du leker me HDR så mkt Bra blir de ju me!
Fast "Upplättande molntäcke vid Kullaberg ikväll." ... där vill jag ha mer färg/contrast bland stenarna!Senast redigerad av Laesk; 04 July 2007, 20:09.Kommentar
-
Fem exponeringar som sats samman i Photomatrix och sedan konverterats till svartvit i Photoshop.Kommentar
-
Snygg bild.
Har de alla slussar öppna samtidigt ibland?
Vilka inställningar använder/ändrar du vid HDR?
Hur många bilder tar du för att göra en HDR?
Kanske har skrivits om detta tidigare men det har jag missat.Kommentar
-
Bilderna håller bara högre o högre standard på ciklid.se! Trevligt å se Man blir sporrad till o fota själv. Synd att man inte har den tiden än riktigt bara!Min zoon
-m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
http://www.malawifreaks.se/forumKommentar
-
Njae, jag står ju på en sluss, å den va stängd
Jag kör Photomatix, å jag ändrar lite hit å dit bland alla inställningar för att få fram de jag vill få fram. Jag använder mig allt från 2 till 10 exponeringar beroende på hur mkt motljus man står i. Svårt å få med alla detaljer kring solnedgången om solen syns lite om man bara tar några få exponeringar. Hmm där kanske jag förklarade lite skumt.
Här har jag iaf använt minst 10 exponeringar för att både få me lite konturer precis vid solen + de gröna gräset: http://www.fotosidan.se/gallery/view...588.htm?set=lpKommentar
-
Fast e sugen på detta som funkar till 1D me 1,3X cropfaktor.. såg ett beg för 4k,
Kommentar
-
Här är en med bara 2 exponeringar pga väldigt hög hastighet på molnen... tagen i gbg från.. hmm ja va hette de nu igen...Kommentar
-
Var till Åland förra veckan i 5 dagar. Självklart var kameran med i högsta hugg.
Bild 1:fick inspiration av en av Mickes solnedgångsbilder (#806)Senast redigerad av cikliden_90; 06 July 2007, 14:29.Kommentar
-
Kommentar
-
Återkommande problem det där med horisonten .. beskärde till den lite. kanské blev lite bättre iallfall(?)Senast redigerad av cikliden_90; 06 July 2007, 14:36.Kommentar
Kommentar