Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • April 2003
    • 1888

Jag gillar Mickes HDR, dom är sansade. Men som vanligt, vad kan jag foto? Kan det bero på Nikon? kanske ska jag satsa på en sådan? Kan verkligen Canon? OBS! provocerande fråga!!!

Men inte om ciklider, är detta ett ciklidforum? när "senaste ämnen" handlar om foto till 70 %???

Mvh Jari

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

Ursprungligen postat av jarinen
      Men inte om ciklider, är detta ett ciklidforum? när "senaste ämnen" handlar om foto till 70 %???
      Mvh Jari
      Sista tiden har det handlat mycket om annat tyvärr, det är inte mycket om ciklider längre.
      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Laesk
        Användare
        • February 2004
        • 2447

Ursprungligen postat av jarinen
        Jag gillar Mickes HDR, dom är sansade. Men som vanligt, vad kan jag foto? Kan det bero på Nikon? kanske ska jag satsa på en sådan? Kan verkligen Canon? OBS! provocerande fråga!!!

Mvh Jari
        Antar att du inte vart 100% nykter vid ditt skrivande me tanke på formuleringarna, å så vitt jag vet har du inga problem med ditt skrivande annars. aja....

Allt hänger på vad man ställer in för inställningar i hdr-programmet, t.ex. Photomatix.

Här har du en sansad http://www.fotosidan.se/gallery/view...656.htm?set=lp

Forumet är vad vi gör de till! Om flertalet av de aktiva medlemmarna är inne i en fisk-svacka å lägger den mesta tiden på foto, så låt dem diskutera om det! Men bryt du gärna trenden å tjöta fisk, så lär nog många hänga på
        Senast redigerad av Laesk; 16 June 2007, 11:37.
        Lennart "Laesk" Axelsson
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Jag gillar fotografering och är intresserad av det, men jag delar Jarinens åsikt. Vi är kanske på väg till ett nytt NCS...dvs Nikon Canon Sällskapet.

Jag diskuterade detta för ca 4-5 månader sedan men då fick jag rejält på pälsen. Ett litet uppryck gjordes då, men vad jag kan se så är det liknande läge nu där ciklid.se tenderar minska diskussioner runt akvaristik och öka diskussioner runt fotografering...och då fotografering där inget har att göra med akvarierelaterade ämnen. Tråkigt.

Sedan tycker jag att ni som har en formsvacka borde trots allt kunna diskutera fiskar, ge råd och dela med er av er akvaristiska erfarenheter medans ni även diskuterar foto...ni är väl ändå medlemmar i NCS och besöker ciklid.se pga ert intresse runt akvaristiken?
          Annars förefaller det mycket underligt att spendera sin tid på en sajt där det inte har med genuint foto att göra om man enbart är intresserad av att diskutera fotorelaterade frågor.

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

Jag har faktiskt svårt att se problemen med att vi är några som har foto som hobby vid sidan av akvaristiken. Är det månne den svenska avundsjukan som skymtar fram Vi som är fotointresserade har haft mycket att diskutera på sistone medan cikliddiskussionerna har varit lite lugnare. Jag tror att det är en ganska naturlig reaktion av att det är lågsäsong för akvaristiken och högsäsong för foto.
            Man kan ju knappast säga att det tar för mycket plats i forumet heller när det bara handlar om enstaka trådar (om man räknar bort trådar om akvariefoto). Den bästa sättet att vända på fördelningen är att prata mer om ciklider
            För mig själv växlar mina intressen under året och har alltid gjort. Är det inte tillåtet att diskutera foto här så får de som ansvarar för forumet säga till så får vi som pratar foto göra det på andra håll istället.

Ursprungligen postat av Malawe
            Sedan tycker jag att ni som har en formsvacka borde trots allt kunna diskutera fiskar, ge råd och dela med er av er akvaristiska erfarenheter medans ni även diskuterar foto...ni är väl ändå medlemmar i NCS och besöker ciklid.se pga ert intresse runt akvaristiken?.
            Jag blir rätt förbannad när jag läser sånt. Gör en sökning på de 7500 inlägg jag gjort och se hur fördelningen akvaristik/foto är. Jag är i alla fall här även när mitt ciklidintresse har svackor till skillnad från dig som blir osynlig.

Annars förefaller det mycket underligt att spendera sin tid på en sajt där det inte har med genuint foto att göra om man enbart är intresserad av att diskutera fotorelaterade frågor.
            Så länge man får diskutera fotboll, musik och annat i forumet kommer jag att diskutera foto här. I alla fall så länge det är tillåtet enligt de regler som sats upp av de ansvariga. Det har sagts förr att vi ciklidintresserade ska kunna få diskutera våra andra gemensamma intressen här.

Det viktigaste av allt är trots allt inte hur många inlägg som skrivs utanför ämnet utan tvärtom. Skrivs det för lite om ciklider så beror väl det knappast på att det skrivs för mycket om foto, eller?
            Senast redigerad av Micke; 16 June 2007, 13:08.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

Jag tycker att Laesks hdr är bra. Det gäller bara att se dem som just hdr och inte jämföra dem med vanliga bilder. Av de senase gillar jag den andra från kallbadhuset bäst. Jag gillar dramatiska himlar och det är du bra på att lyfta fram i dina bilder. Kombinationen vidvinkel och hdr lyfter fram det på ett bra sätt.

Snygg avatar förresten Laesk! Maila Christian så kan du få hans redigerade version av bilden från CB

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Micke...jag har varit borta pga sjukdom. Jag tycker din attack nu var ganska ofattbar, men jag förstår att fotograferingen är inget man får kritisera för det ligger en del väldigt varmt om hjärtat.

Tycker det är tråkigt att du inte förstår vad man menar när man känner att fokuseringen runt akvaristiken försvinner. Att sedan Laesk i stort sett bad Jarinen att utöka sitt inläggsskrivande än att Laesk själv kunde bidra med några rader rörande akvaristiken tyckte jag var upprörande.

Tycker absolut inte om din personliga kritik emot mig för att jag varit borta från sajten då mitt inlägg inte var personligt utan generellt. Kanske hade du förstått saker bättre om du tagit reda på varför jag haft min frånvaro...

Svenska avundsjukan? Du måste skoja..löjligt...

Skiter i att prata om det här igen då det inte tjänar något till alls.
                Senast redigerad av StefanL; 16 June 2007, 11:17.

Kommentar

• Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

Micke...jag har varit borta pga sjukdom. Jag tycker din attack nu var ganska ofattbar, men jag förstår att fotograferingen är inget man får kritisera för det ligger en del väldigt varmt om hjärtat.
                  Det var inget attack mot dig utan ett bemötande av ditt märkliga påstående. Jag ger mig inte in i någon diskussion i forumet med dig om det ska vara tillåtet med fotodiskussioner eller inte, det brukar sällan mynna ut i någon lösning. Jag överlåter den bedömningen till de ansvariga.

Kommentar

• jarinen
                    Användare
                    • April 2003
                    • 1888

Tänk, vad man kan få till det framåt småtimmarna . Angående diskussioner kring fotoforum eller ciklidforum så hoppas jag att de läggs ned. Det är ju ett ärende som isånt fall skall tas upp vid årsmöte och med styrelse ,inte på forumet.

Att jag tog upp det i denna tråd, hav överseende och fortsätt diskutera foto istället.

Mvh Jari

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Jag har väl aldrig påstått att det inte skulle vara ok med fotodiskussioner Micke...det är ju bara otroligt att du tolkar det så.

Jag är i alla fall här även när mitt ciklidintresse har svackor till skillnad från dig som blir osynlig.
                      Det där var riktat emot mig. Snacka inte bort det...

Kommentar

• Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

Det där var riktat emot mig. Snacka inte bort det...
                        Ja det var ett svar på ditt påhopp så självklart var det riktat mor dig. Nu avslutar jag denna diskussionen här, vill du fortsätta så skicka ett PM istället.

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Fortsätt diskutera ert fotointresse och låt inte mig störa.

Kommentar

• Laesk
                            Användare
                            • February 2004
                            • 2447

Jag kör en favorit i repris... en av mina första "bra" HDR-bilder... (2006-10-11)

Lite sugen på att förstora upp till 70*100cm å ha på väggen. Har den bara i a4 format i hallen nu
                            Senast redigerad av Laesk; 16 June 2007, 11:55.
                            Lennart "Laesk" Axelsson
                            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• cikliden_90
                              Användare
                              • March 2005
                              • 159

En närbild på sveriges nationalinstrument: nyckelharpan
                              /Linus
                              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=96278

Kommentar

• cikliden_90
                                Användare
                                • March 2005
                                • 159

Ursprungligen postat av Laesk
                                Jag kör en favorit i repris... en av mina första "bra" HDR-bilder... (2006-10-11)

Lite sugen på att förstora upp till 70*100cm å ha på väggen. Har den bara i a4 format i hallen nu
                                wow !! jätte fin/snygg/häftig...
                                /Linus
                                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=96278

Kommentar

Arbetssätt...