If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1
Riktigt snygg bild Zaphi, jag gillar blänket från ringarna och den röda rosen, de ger liv åt bilden, tycker kompositionen är riktigt bra också. Förstår att ingen vill posta fler bilder nu
Vad duktiga ni är - många fina bilder!
Gillar Zaphis "bröllopsfoto" skarpt. Fångar känslan i situationen perfekt. Blir inte sämre när man får lite av storyn bakom bilden oxå. Grym komposition.
Börjar med en HDR på en staty i borås på en kyrkogård...
Laesk:Verkligen läckra bilder, kan du inte snabbt förklara HDR vad betyder det och hur gör man för en som inte vet, blir ju hur sugen som helst när man ser dina bilder och så har man ju Canon
Laesk:Verkligen läckra bilder, kan du inte snabbt förklara HDR vad betyder det och hur gör man för en som inte vet, blir ju hur sugen som helst när man ser dina bilder och så har man ju Canon
Hehe tack tack Kan förklara lite närmare ikväll eller senare under eftermiddan, ska iväg nu.
men kan bjuda på en handbollsbild.. fotade flickvännens lillebrors handbollsmatch nu i förmiddas..
(första gången jag klipper ihop såhär, ska fösöka få ihop de snyggare senare)
En bild på mig själv med min dotter som är min lilla ängel Kan man vara gladare än en pappa. Nja en lek på hästnosar och allt man har är ju ganske kul det med.
Kort å gott, man tar kameran + stativ, ställer de stabilt så de inte rör sig ur fläcken.. (tryck ner de mot marken me ena armen å fota med andra)
Ta minst 3-5 bilder på en å samma vy med samma ISO + Bländare, fast olika slutartid!
Tänk hur ögat ser en solnedgång, de ser både himlen å naturen osv i rätt nyans.. men om du tar kameran å fotar en solnedgång, så är de svårt att få allt i perfekta färger. Antingen får du himlen bra me kort slutartid, eller naturen bra med lång slutartid.
exempel nedan:
Jag föredrar Photomatix att arbeta me, finns att ta hem på www.hdrsoft.com
Hur man exakt gör är inte så svårt, läs på sidan! Sitta å skriva orkar jag inte
Här kan du läsa hur man gör med Photoshop cs2:
Kommentar