Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
wow Linus! Mycket najs bilder! Micke tog orden ur munnen där, mkt snyggare de blev sen när du tog bort lite av förgrunden på tredje bilden! Fast hade nog gjort de på andra bilden me lite. Annars kanonbilder!
Hmm vad kör du för kamera nu? Inhandlat en systemare? Misstänker att du har lite "bandningsproblem" med den iaf. Syns tydliga ränder i tredje bilden!
Jag har samma problem med min 1D mark II N, fast haft inne den på service i sthlm, hos infocare, men dom va rätt värdelösa där å bara justerade CMOS-sensorn lite. Så jag tog kontakt med Canon igen. Så nu har jag skickat in den till Intervision i Malmö för att dom ska byta processor å lite smått å gott.
kolla här på dess ränder: (blir så på ISO800-3200)
Kommentar
-
Laesk
Tackar
Angående kameran så är det en analog systemkamera: Nikon F3'hp med 135 kodak Iso 400 film i. Så det rör sig nog inte om något fel i någon sensor eller processor utan möjligen: filmen, fel vid framkallning eller att kanske att filmen skrapas när den matas fram av motorn .Senast redigerad av cikliden_90; 06 July 2007, 18:46.Kommentar
-
Linus... aha ok
Är du inte lite sugen på en digital systemare?Kommentar
-
-
Jadu, Canonägare som jag är så är de ju klart du ska köpa dig en canon! Här har du ett bra å billigt paket!
Kommentar
-
Grattis för tusan
Jadu, Canonägare som jag är så är de ju klart du ska köpa dig en canon! Här har du ett bra å billigt paket!
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=62890Kommentar
-
Den sista annonsen såg riktigt bra ut! Blir att fundera och kolla runt lite.
Tittade på en begagnad 20D + kitoptik 18-55mm + 512mb för 5900kr kan det vara något? (lite tråkig optik kanske)Kommentar
-
Hehe du behöver inte känna dig ensam om det, trodde det också när jag svarade.
Den sista annonsen såg riktigt bra ut! Blir att fundera och kolla runt lite.
Tittade på en begagnad 20D + kitoptik 18-55mm + 512mb för 5900kr kan det vara något? (lite tråkig optik kanske)
20D är ju en grym kamera, men kan va riskabelt å köpa en som gått många exponeringar. Så fråga de först! Om killen/tjejen inte vet hur många exponeringar den gått, finns de risk att dom vill mörka de å få sålt den innan den rasar. 20D har ju några år på nacken! Personligen tycker jag begagnatpriset på 20D är rätt högt, me tanke på va man får en 400D för som egentligen är en bättre kamera. (förutom byggkvalitén då)Kommentar
-
20D är ju en grym kamera, men kan va riskabelt å köpa en som gått många exponeringar. Så fråga de först! Om killen/tjejen inte vet hur många exponeringar den gått, finns de risk att dom vill mörka de å få sålt den innan den rasar. 20D har ju några år på nacken! Personligen tycker jag begagnatpriset på 20D är rätt högt, me tanke på va man får en 400D för som egentligen är en bättre kamera. (förutom byggkvalitén då)Senast redigerad av cikliden_90; 07 July 2007, 11:10.Kommentar
-
Jag var ute och fotade lite i hemtrakterna (Årsta i Stockholm) häromkvällen (vid 23-snåret). Bland annat har dom gjort om en uttorkad bäckfåra till en fungerande bäck med lite vattenfall här och var. Och så fick jag provat nya stativet också! Ett Manfrotto 718B. Helt suveränt.
Skulle väldigt gärna ha lite kommentarer på dessa foton, så jag vet hur jag ska göra för att ta bättre foton nästa gång jag är ute och fotar.Daniel AndréassonKommentar
-
Snyggt daniel !
Gillar vattenfallsbilder med lite längre slutartider// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
Jag var ute och fotade lite i hemtrakterna (Årsta i Stockholm) häromkvällen (vid 23-snåret). Bland annat har dom gjort om en uttorkad bäckfåra till en fungerande bäck med lite vattenfall här och var. Och så fick jag provat nya stativet också! Ett Manfrotto 718B. Helt suveränt.
Skulle väldigt gärna ha lite kommentarer på dessa foton, så jag vet hur jag ska göra för att ta bättre foton nästa gång jag är ute och fotar.Kommentar
-
Snyggt jobbat dinajel! Kan väl hålla me lite om va deelay säger, men jag tycker nog ändå första bilden är snyggast! Perfekt som tavla på väggen!Kommentar
Kommentar