Här kommer tre bilder till.
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
-
-
Det där ser ju riktigt grymt ut! Är själv sugen på att rama in och sätta upp lite egna foton på väggarna. Måste få fråga några frågor kring detta.
- Framkallar du på vanligt fotopapper (eller så kallad "poster" på tex. crimson.se)? Blir "poster" lika bra som vanligt fotopapper (alltså typ samma fast större)? Är "poster" kanske samma sak som fotopapper, fast större?
- Vad måste man ha för upplösning för att kunna framkalla typ 50x70 cm på fotopapper? Min 350D har "bara " 8 mpixel (c:a 2.300 x 3.500). Räcker det? Crimson.se säger att det blir "bra" (alltså 6 av 8. "Perfekt" är 8 av 8. Är "bra" tillräckligt bra?
- Krävs det lägre upplösning för fotopapper än för canvas? Testade på nån sajt hur stort jag kunde få ut en 2.300 x 2.300 på canvas och där var 45 x 45 cm maxgränsen...
Tack tack!
Ja "poster" är typ samma fotopapper som vanliga! Bara de att dom delar upp de i "små bilder" å "stora bilder". Glöm inte å välj matt papper när du beställer! Grymt jobbigt med fönster som speglar sig i tavlor me blank yta.
Tänk på att Crimsons skala på hur bra å dåligt en framkallning blir är ju ur proffsens syn.
En naturbild som mina hdr-bilder hade räckt med en 6-mpixelkamera! Mina bilder är tagna med 8mpixel å 10mpixel, ändå har inte deras mätare visat fullt på hur bra de skulle bli, men jag är hur nöjd som helst!
De jag mest stör mig på är att stora riktiga ramar blir så galet dyrt. Inramningen av den över akvariet (115*95cm) gick på 1400kr + 190kr för kopian då till crimson. Å då va de en lokal tavelramsaffär som gjorde jobbet.
Den över soffan har jag ramat in själv i en gammal ram jag köpte när jag va 12år eller nått. den är 132*103cm, å bilden 100*70 då.Kommentar
-
Om tigerbilden inte hade haft det vita upp i vänstra hörnet tror jag den hade varit grymt snygg, inte för att den e ful nu. Kolla bakgrunden på vänstersida... så skulle det varit runt hela tigern, det ser ut som det var en annan tiger som skapade det mönstret bakom.
Räv på en stubbe.Senast redigerad av deelay; 18 June 2007, 00:43.Kommentar
-
De jag mest stör mig på är att stora riktiga ramar blir så galet dyrt. Inramningen av den över akvariet (115*95cm) gick på 1400kr + 190kr för kopian då till crimson. Å då va de en lokal tavelramsaffär som gjorde jobbet.
Den över soffan har jag ramat in själv i en gammal ram jag köpte när jag va 12år eller nått. den är 132*103cm, å bilden 100*70 då.
Jag har en kund som heter PR Ram och ligger i Borås, om intresse finns så kan jag be dom att ta fram lite prisuppgifter och göra ett erbjudande till NCS medlemmar på att antal ramar i olika storlekar eller i special mått också för den delenTrappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Kommentar
-
Man kan ju inte få allt.
Tyvärr är det inget flyttbart.Senast redigerad av Robin; 18 June 2007, 08:48.Mvh
RobinKommentar
-
Tänk på att Crimsons skala på hur bra å dåligt en framkallning blir är ju ur proffsens syn.
En naturbild som mina hdr-bilder hade räckt med en 6-mpixelkamera! Mina bilder är tagna med 8mpixel å 10mpixel, ändå har inte deras mätare visat fullt på hur bra de skulle bli, men jag är hur nöjd som helst!
Tack för bra info!Daniel AndréassonKommentar
-
Var uppe tidigt/sent för att ta denna bild.
Tagen en stund innan soluppgången som skedde 03:23.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Men så var inte så lipig Laesk iofs du har närmare till jönköping (3,5mil eller vad är det) och ca 6 mil till borås om man utgår från ulricehamnKommentar
-
Hejs!
köpte mig en mellanring som jag tänkte använda mig av tillsammans med min macro glugg
men å det e med ett stort MEN verkar ju som man måste köra med blixten för att det skall bli nått.
allt e annars så mörkt att det inte syns vad man har plåtat, å sedan en annan sak på min d80 så visar den konstiga "tecken" där F värderna skall stå
när jag använder mellanringen
vilket gör att jag inte kan zoma eller ändra på F värdena
prövade även med mina andra gluggar men med samma resultat
nja med min 50mm f/1.4d så blir det lite ljusare bilder men ej så att man hoppar av glädje.
någon av er som använder mellanringar?
era erfarenheter av dessa?
//PieterKommentar
Kommentar