Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Tack ska ni ha!
Hur många på forumet framkallar å ramar in sina bilder då? Jag gjorde ett ryck för några månader sen å bytte ut mina tavlor i tv-rummet mot egna alster.
(ska tillägga att ramen på den över TV:n är jag inte nöjd med, klen å tråkig, lite sugen på å göra typ en 50*130cm eller nått dit) Får fråga crimson.se först om dom kan ordna nått sånt.Kommentar
-
Mm mysig balja där på slutet finns de nån bild på bara den? ser ut som de går morrii i?Kommentar
-
Kommentar
-
Framkalla måste jag göra för att få se mina bilder :p. Ramar in mina 10*15 foton.
Men snart är det dax för digitalkamera vet dock inte vad jag ska köpa.. funderar på N D70 eller C 350D men eftersom sökaren är liten på D70'n och jag vill fokusera manuellt så kanske det blir en 350D (Har inte så hög budget)Kommentar
-
Jag är dålig på att skriva ut bilder. Jag har länge tänkt att skriva ut lite bilder att ha på väggarna på arbetsplatsen men tyvärr har det inte blivit av än. Under semestern kanske det blir tid för att ta tag i det.
Det var kul att se dina bilder upphängda Laesk, det inspirerar!Kommentar
-
Snyggt att du gjort tavlor av fotona Laesk. Funderade för en stund sedan om någon gjort det...många av fotona är ju naturfoton och det tycker iallafall jag är snyggt som tavelmotiv.Kommentar
-
Har varit mycket snack om HDR på sistone, så jag bestämde mig för att ladda ner Photomatix och testa lite själv. Här är mitt första blygsamma försök. Taget med en kompaktkamera (5 år gammal) på rangligt stativ.Senast redigerad av cikliden_90; 17 June 2007, 12:18.Kommentar
-
Bra bild men jag stör mig på bojen i förgrunden som svänger fram och tillbaks, fram och tillbaks osv. För ¨man ser det och det är störnde men du skarv ju att kameran vcar gammal och sånt så okej då!Kommentar
-
Har också irreterat mig på det, men när jag upptäckte var det så sent så jag orkade inte fixa till det. Har bytt ut bilden nu mot en redigerad. klonade bort svängningarna i ps.Kommentar
-
Kommentar
-
Dagens småkryp.
Hittade denna lilla spindel idag, får medge att den hade tur då jag höll på att greppa stolpen den satt på när jag skulle ta en bild på ett helt annat motiv.
Någon som vet vad det är för art, själv har jag ingen aning.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Den påminner lite om en bläckfisk, den verkar ha gott om ögon med =)Kommentar
-
- Framkallar du på vanligt fotopapper (eller så kallad "poster" på tex. crimson.se)? Blir "poster" lika bra som vanligt fotopapper (alltså typ samma fast större)? Är "poster" kanske samma sak som fotopapper, fast större?
- Vad måste man ha för upplösning för att kunna framkalla typ 50x70 cm på fotopapper? Min 350D har "bara " 8 mpixel (c:a 2.300 x 3.500). Räcker det? Crimson.se säger att det blir "bra" (alltså 6 av 8. "Perfekt" är 8 av 8. Är "bra" tillräckligt bra?
- Krävs det lägre upplösning för fotopapper än för canvas? Testade på nån sajt hur stort jag kunde få ut en 2.300 x 2.300 på canvas och där var 45 x 45 cm maxgränsen...Daniel AndréassonKommentar
-
Var ute och fotade lite förra helgen. Börjar bli riktigt hooked på makrofoto. Här kommer några foton ur skörden.
Kritik är förstås mer än välkommen!Daniel AndréassonKommentar
Kommentar