If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1
Fy fan, Byttorp du är skyldig mig en middag. JAg kunde inte fortsätta äta efter de där
Sorry se till att inte käka nått mer när du skall läsa denna tråden då Var det grillat eller hämtmat???
Jag har fått nått skit på cmosen (och jepp jag har en cannon utan automatisk rengöring....) så ursäkta prickarna på bilderna, men här kommer lite från gårdagskvällen, kvällning är ingen bra tidpunkt ur "ljussynpunkt" att fota, får skaffa lite spotlights nu helt klart...och lite paraplyer, smile for the camera...
Jinnarparen, du som kan, vad är detta? Ollonborre?
Det är läckert att se att känsel/lukspröten är ute och att dom går att "fälla ihop", dra in så att dom försvinner. Det är ju inte heller ofta som man uppfattar att såna här kryp är så ludna som dom är. Och nypas det kan dom också...hehe.
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCG
Prova med mellanringar, ett billigare alternativ än canons specialobjektiv.
Mellanringar till ett typ 50mms är helt perfekt, på ett sätt nästan bättre, men nu är ju detta otroligt skoj, synd bara att alla växter man vill fota blommar över så snabbt...
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCG
Mellanringar till ett typ 50mms är helt perfekt, på ett sätt nästan bättre, men nu är ju detta otroligt skoj, synd bara att alla växter man vill fota blommar över så snabbt...
Aha, tar det så lång tid att fokusera att blommorna hinner vissna?
Kul objektiv de där! Hur snäll måste jag vara för att få låna det en dag? hoho.
Nja bättre är de kanske inte men jag tror att de är billigare . Tror jag gav 1200:- för mina och sen tillkommer ju objektivet också förstås.
Vad det gäller skalbaggen (för så långt är vi nog överens) så vore det bättre om du skickade in en helbild på den.
men visst...det kan ju vara en sorts guldbagge, vingtäckarna var dock guldbruna och inte gröna som de flesta bilder visar....men tack för infon Wilhelm.
Ordförande GCG
men visst...det kan ju vara en sorts guldbagge, vingtäckarna var dock guldbruna och inte gröna som de flesta bilder visar....men tack för infon Wilhelm.
Det är inte en olivgrön guldbagge. Skulle tippa på något ollonborreliknande.
Jag tittade mest på den översta bilden och trodde att ljuset gjorde att täckvingen såg lite rödaktig ut.
Det finns ju en olivgrön guldbagge.
Men nu när du skriver att täckvingarna är guldbruna, så kan det inte vara en guldbagge utan det måste vara en trädgårdsborre
Kommentar