If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1
Testade hrm va de nu heter... typ automatiskt exponering i 3 olika lägen +/- 3 steg eller va man ska säga på 1D:n.
Snyggt! Varför bara ta tre bilder? Det går väl att ta obegränsat antal med olika steg mellan exponeringarna? Jag tror att det är gaffling du är ute efter .
Snyggt! Varför bara ta tre bilder? Det går väl att ta obegränsat antal med olika steg mellan exponeringarna? Jag tror att det är gaffling du är ute efter .
Jo men i en följd, trycker 3ggr på avtryckaren så tar den 3 olika me olika tider automatiskt...
- Exponeringskompensation (+/- 3 EV i 1/3 steg) stod de på cyberphoto..
Domhär prickarna kan jag ställa in lite hur jag vill....
Jag har olika inställningar för gaffling i de olika exponeringsprogrammen för exponering, ISO (och Auto ISO) och blixtgaffling. För exponering är det 1/3 steg mellan -3 till +3. Man kan även variera gaffligsordningen. Sen hittade en en funktion som kallas bildöverlägg där kameran lägger ihop mellan 2 och 10 exponeringar till en bild. Jag har en Nikon.
Jag har olika inställningar för gaffling i de olika exponeringsprogrammen för exponering, ISO (och Auto ISO) och blixtgaffling. För exponering är det 1/3 steg mellan -3 till +3. Man kan även variera gaffligsordningen. Sen hittade en en funktion som kallas bildöverlägg där kameran lägger ihop mellan 2 och 10 exponeringar till en bild. Jag har en Nikon.
"jag har en nikon" ... asså fan, asg! Kan tänka hur kul du hade när du skrev de jag ska nog leta fram lite mer inställningar... tänk me på att din modell är några år nyare än min
Kommentar