If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1
Var till simnäs (björkö-arholma) och fota lite ...
Väldigt fint ljus i bilden. Ett tips vid landskapsfotografering är att inte centrera horisonten, testa att placera den på 1/3 eller 2/3 av bildens höjd. I det här fallet när himlen ganska intetsägande kunde kameran sänkts för att få med mer att förgrunden istället. Med en mer dramatisk himmel eller en vacker solnedgång kunde man gjort tvärtom och tagit med mer himmel istället.
Här är ett exempel på en mer extrem komposition där himlen nästan får hela bilden:
Då tar jag väl och lägger upp lite skärgårdsbilder jag med...
Säg gärna vad ni tycker.
Även här tycker jag att horisonterna är allt för centrerade. Ljuset är väldigt skarpt och plattar ut bilderna. Av de tre bilderna är den första klart bäst, den får ett bra djup genom att man kan följa strandlinjen från förgrunden mot i centrum i bilden.
Även här tycker jag att horisonterna är allt för centrerade. Ljuset är väldigt skarpt och plattar ut bilderna. Av de tre bilderna är den första klart bäst, den får ett bra djup genom att man kan följa strandlinjen från förgrunden mot i centrum i bilden.
Okej, vad tycks om Tenerifebilderna då?
Här är lite fler bilder.
Den översta är tagen med mobil.
Bra Linus, jag känner mig som hemma. Roslagen! Så ser det ut. En ytterligare kvalitet jag tycker mig se i dina bilder är den analoga känslan vi kan droppa i t ex canon-vs-nikonebatten.
Vad är det som saknas i bilderna vid digitalomvandling?
Kommentar